Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Gemius: Martā apmeklētāko vietņu Top 20

Sagaidot pirmās saulainās dienas, martā auditorijas pieaugumu gan no visām platformām kopā, gan mobilajām ierīcēm uzrādījis laika ziņu portāls gismeteo.lv, liecina interneta tehnoloģiju un pētījumu uzņēmuma Gemius publicētais apmeklētāko vietņu tops. Skaitliski ievērojami pieaugusi arī portāla la.lv auditorija. Tikmēr, kā ierasts, martā topa vietnēm no datoriem pievienojusies Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv, kuru šogad no datoriem apmeklējuši nedaudz mazāk interneta lietotāju nekā pirms gada.

Kopējā statistika

Martā, iesākoties siltākiem laikapstākļiem, kopējās statistikas topā skaitliski ievērojamu pieaugumu uzrādījusi laika ziņu vietne gismeteo.lv, kuru apmeklējuši 294 000 Real Users no visām ierīcēm – par 56 000 vairāk nekā februārī, vienlaikus portālam topā pakāpjoties uz 14. pozīciju. Par 49 000 lietotājiem pieaugusi portāla la.lv auditorija, sasniedzot 609 000 Real Users. Jāatzīmē, ka martā portālam la.lv kā apakšsadaļa grani.la.lv tika pievienota la.lv/TV24 mediju grupas vietne grani.lv, kas iepriekš datos bija kā atsevišķs portāls. Tikmēr par 32 000 lietotājiem pieaudzis likumdošanas skaidrojumu vietnes lvportals.lv apmeklējums martā – portālu apmeklējuši 289 000 Real Users no visām ierīcēm kopā. Tikai dažas no topa vietnēm uzrādījušas auditorijas kritumus, no tiem skaitliski lielāko – portāls tv3.lv, kā auditorija sarukusi par 20 000 lietotājiem (631 000 Real Users), bet portālu santa.lv apmeklējuši par 17 000 mazāk lasītāju nekā februārī (485 000 Real Users).

Pagājušā mēneša kopējās statistikas topu atklāj delfi.lv ar 829 000 lietotājiem no visām ierīcēm – datoriem, viedtālruņiem un planšetdatoriem – kopā, uzrādot pieaugumu par 14 000 Real Users. Seko portāls jauns.lv ar 741 000 Real Users, uzrādot auditorijas pieaugumu par 41 000 lietotāju. Trešais apmeklētākais portāls martā bija tvnet.lv ar 736 000 lasītājiem no visām ierīcēm, bet ceturtais – sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv ar 686 000 Real Users. Pirmo piecinieku noslēdz inbox.lv ar 686 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā. Jāatzīmē, ka sakarā ar tehniskām problēmām mobilās aplikācijas uzskaitē, marta datos nav iekļauta statistika par inbox.lv mobilo aplikāciju.

Apmeklējums no datoriem

Statistikā par apmeklējumu no datoriem martā, kad uzsākta gada iedzīvotāju ienākumu deklarāciju iesniegšana, topam pievienojusies Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv, ar 402 000 lietotājiem no datoriem, topā ieņemot sesto pozīciju. Tas ir par 32 000 lietotājiem mazāk nekā pērn martā, kad vietni apmeklēja 434 000 Real Users.

Līdera pozīcijas martā saglabā Google, ko apmeklējuši 1 047 000 Real Users – par 34 000 lietotājiem vairāk nekā februārī. Seko youtube.com ar skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm – par 51 000 Real Users -, sasniedzot 719 000 lietotāju, bet trešajā pozīcijā ierindojies portāls inbox.lv ar 597 000 lietotājiem, kas ir par 13 000 vairāk nekā februārī. Tikmēr ceturtais apmeklētākais portāls no datoriem martā bija Facebook, ko lietojuši 573 000 lietotāju no datoriem, bet pirmo piecinieku noslēdz swedbank.lv ar 502 000 Real Users – par 33 000 vairāk nekā februārī.

Auditorija no mobilajām ierīcēm

Auditorijai pieaugot par 20 000 Real Users, topu martā atklāj portāls delfi.lv ar 777 000 Real Users, kas apmeklējuši vietni no mobilajām ierīcēm, t.sk., lietojot portāla mobilo aplikāciju. Otrajā pozīcijā seko jauns.lv ar 708 000 lietotājiem, kas ir par 40 000 lietotājiem vairāk nekā februārī, bet pirmo trijnieku noslēdz tvnet.lv ar 691 000 Real Users, saglabājot auditoriju februāra līmenī. Pakāpjoties par pozīciju topā, ceturtajā vietā martā ir sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, ko no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 602 000 Real Users (par 3 000 vairāk nekā februārī), apmainoties vietām ar tv3.lv, kā auditorija martā sarukusi par 22 000 lietotājiem, sasniedzot 593 000 Real Users no mobilajām ierīcēm.

Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm uzrādījis portāls la.lv, ko apmeklējuši par 51 000 vairāk lietotāju nekā februārī – 572 000 Real Users, kamēr laika ziņu portāla gismeteo.lv auditorija pieaugusi par 43 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm, martā sasniedzot 207 000 Real Users, bet likumdošanas skaidrojumu vietni lvportals.lv martā apmeklējuši par 26 000 vairāk lietotāju – 175 000 Real Users. Jāatzīmē, ka martā topā atgriežas vecāku portāls mammamuntetiem.lv ar 152 000 Real Users, kā arī kultūras un izklaides pasākumu biļešu iegādes vietne bilesuparadize.lv, ko apmeklējuši 139 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm, bet topu pamet vietnes mixnews.lv un grani.lv (kļuvusi par portāla la.lv sadaļu).

Dati par mediju grupām

Martā, tāpat kā iepriekšējā mēnesī, visvairāk lietotāju starp mediju grupām sasniegusi TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – 874 000 Real Users jeb 58 procentus Latvijas interneta lietotāju (par 2 000 Real Users mazāk nekā februārī). Seko Delfi grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, ko apmeklējuši 57 procenti jeb 864 000 Real Users – par 21 000 vairāk nekā februārī. Trešajā pozīcijā ierindojas Rīgas Viļņi mediju grupa ar 753 000 jeb 50 procentiem Latvijas interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu, kas ir par 49 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī

Ceturtā starp mediju grupām ir Inbox mediju grupa ar vietnēm inbox.lv, pp.lv un xtv.lv, ko apmeklējuši 702 000 Real Users jeb 47 procenti Latvijas interneta lietotāju, tehnisku problēmu dēļ neņemot vērā apmeklējumu no mobilās aplikācijas. Tikmēr TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju un vietni topradio.lv, pagājušajā mēnesī sasniegusi 680 000 Real Users jeb 45 procentus Latvijas interneta lietotāju (par 22 000 Real Users mazāk nekā februārī), bet la.lv/ TV24 grupas kopējā auditorija martā bija 634 000 lietotāju jeb 42 procenti interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes la.lv, t.sk., grani.la.lv, kā arī lrtv.lv un tv24.lv – par 13 000 lietotāju mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.