Viens no lielākajiem pašmāju gaļas pārstrādes uzņēmumiem “Forevers” mainījis savu vizuālo identitāti, akcentējot pārstāvēto nozari un to, ka ir 100% Latvijas uzņēmums. Lai arī ar jauna zīmola ieviešanu uzņēmums vēlas pateikt, ka “Forevers” ir moderns un mūsdienīgs uzņēmums, kuram ir svarīgi saglabāt vienkāršību un vēsturiskās tradīcijas, logo idejiskais izpildījums ir mākslinieciski vājš.
Vairāk nekā 20 pastāvēšanas gados “Forevers” no 16 darbinieku uzņēmuma ir izaudzis līdz vadošajam tirgus spēlētājam, ieņemot 2. vietu gaļas ražotāju vidū Latvijā un nodarbinot vairāk nekā 240 cilvēkus. Jaunas vizuālās identitātes ieviešana ir likumsakarīgs solis, kas simboliski iezīmēs jaunu kvalitātes posmu uzņēmuma vēsturē, rakstīts paziņojumā medijiem.
Kā uzņēmums uzsver savā paziņojumā: “Jaunajā “Forevers” logo, sekojot pasaules dizaina tendencēm, ir ievērots vienkāršības princips. Tas redzams gan izvēlētajos burtu fontos, gan vizuālajā risinājumā. Ir saglabāta jau visiem pazīstamā zilā krāsa, radot saspēli ar jaunpienācēju – sarkano toni. Sarkanais simboliski rada asociācijas ar Latviju, savukārt logo attēlotie silueti atkārtoti apliecina “Forevers” darbības sfēru un uzkrāto pieredzi gaļas pārstrādes nozarē. “Forevers” jaunais logo ir stāsts par stabilitāti un pieredzi.”
Lai arī mākslinieciskā ideja sakrīt ar uzņēmuma vērtībām, jaunajam logo trūkst mākslinieciska pieskāriena. Izdzirdot vārdus “moderns” un “mūsdienās” automātiski prātā nāk inovatīvas grafiskās idejas, taču realitātē mēs redzam vienkāršu izpildījumu, kas samulsina ekspertus un liek uzdot pašsaprotamu jautājumu: “Vai tad “Forevers” nav viens no lielākajiem uzņēmumiem Latvijā?” – jo acīmredzot logo izveidei uzņēmums nav veltījis pietiekoši lielu uzmanību.
Vienprātīgi atzīstot šo jauno logo par māksliniecisku neveiksmi, jāuzsver, ka pie neizteiksmīgā rezultāta uzņēmums nonācis dažādu apstākļu sakritību dēļ. Pirmkārt, logo izmantotas standarta grafiskās zīmes, ko piedāvā datorprogramma Word, kas liek domāt, ka pavisam iespējams to nemaz nav veidojis mākslinieks, vai arī tam nav pieiets pietiekami nopietni. Jautājumus rada arī F burts atšķirīgā krāsā – nav īsti saprotams, ko ar to uzņēmums vēlas pateikt un kā šī atšķirība tiek pamatota. Arī proporcijas starp vairogu un nosaukumu nav samērīgas. Vienīgais, kas izceļ uzņēmuma nodarbošanos un vērtības ir viena pret otru, kā dialogā pavērstā govs un cūka, kas gaida rindā uz nokaušanu.
Kā nesen analizējot ELKO jauno logo (lasīt šeit), arī šajā gadījumā redzams, ka logo nenodrošina asociatīvu saikni ar mērķa auditoriju un neveido par organizāciju priekšstatu kā par modernu un uz attīstību vērstu uzņēmumu. Lai panāktu veiksmīgu rezultātu, pavisam iespējams nepieciešams sākt ar pētījumu, lai noskaidrotu klientu domas, lai izprastu uzņēmuma nozīmi un to perspektīvas. Tā vien šķiet, ka māksliniekiem šobrīd ir radošā krīze un viņi atgriežas pie grafikas pirmsākumiem, kas nudien nav tas labākais veids, kā demonstrēt uzņēmuma attīstību. Un, ja šos logo tik tiešām veidojuši mākslinieki – tādā gadījumā, kurp mēs ejam? Vai atgriežamies pagātnē?