“WhatsApp” īpašnieks “Facebook” ir nolēmis sākt pelnīt ar lietotni, laižot klajā jaunus rīkus (pay-to-use) “WhatsApp” biznesa lietotājiem, kuri ar aplikācijas palīdzību komunicē ar saviem klientiem, ziņo BBC.com.
Tas “Facebook” dos iespēju nopelnīt ar “WhatsApp” starpniecību, kam bija iztrūkusi naudas plūsma, kopš tika atcelta abonēšanas maksa. Uzņēmumi varēs sniegt informāciju un pakalpojumus saviem klientiem, piemēram, ziņot par laiku, kad tiks piegādāta prece, vai nosūtīt iekāpšanas biļetes lidmašīnā u.tml. Par šo pakalpojumu uzņēmumi maksās noteiktu summu.
Vienas tādas ziņas maksa būtu no 0,5 līdz 9 centiem, turklāt cena būs atkarīga no valsts, kurā lietotājs atrodas. Ziņas plānotas gan automātiskas, gan cilvēku rakstītas. Tomēr lielākoties noteiktā cena būs augstāka nekā parastai SMS īsziņai. Tāpat kā citas ziņas “WhatsApp” lietotnē, tās tiks šifrētas, kas nozīmē, ka pati lietotne ziņas nevarēs izlasīt. Taču “The Wall Street Journal” raksta, ka uzņēmumiem tiks ļauts glabāt ziņu kopijas kādā citā vietā atšifrētā veidā.
Vienas no pirmajām kompānijām, kas jau ir izmantojušas jauno pakalpojumu, ir transporta uzņēmums”Uber”, interneta veikals “Wish” un ceļojumu pakalpojumu sniedzējs “Booking.com”.
Kā zināms, 2014. gadā “Facebook” samaksāja 19,3 miljardus ASV dolāru par “WhatsApp”, un kopš tā laika ir bijušas diskusijas par to, kā “Facebook” plāno pelnīt ar savu jauno pirkumu. Ziņa par maksu biznesa lietotājiem ir parādījusies trīs mēnešu pēc tam, kad “WhatsApp” bijušais vadītājs Jans Kums paziņoja savu lēmumu pamest darbu lietotnes kompānijā, ko pats bija radījis kopā ar Braienu Aktonu.