Slavenās Džeimsa Bonda filmas, kas stāsta par pārsteidzošo britu aģenta ar kārtas numuru 007 dzīvi, jau sen ir pārvērtušās par pasaules dārgāko kino zīmolu. Pēc vairāk kā pusmūža eksistences, Bonda filmu sērija turpina iekarot cilvēku sirdis un piesaistīt arvien jaunus reklāmas partnerus.
Džeimsu Bondu radīja izbijis žurnālists Jans Flemings, kas kara laikā kalpoja par Britu Karaliskās flotes priekšnieka personīgo asistentu. Par drosmīgā aģenta prototipu kļuva vairāki slaveni cilvēki – britu izlūks Sidnejs Reilijs, kurš mēģināja gāzt Ļeņina varu, viņa līdzdalībnieks Roberts Brūss Lokharts, britu izlūkdienesta aģents un Fleminga draugs Merlins Minšels. Savu vārdu pasaulslavenais personāžs ieguva, pateicoties ornitologa Džeimsa Bonda grāmatai, kuru rakstnieks uzgāja savā personīgajā bibliotēkā.
Jans Flemings uzrakstīja vairākas Bonda grāmatas un aizrāvās ar ideju par to ekranizāciju. 1962. gadā pasaule ieraudzīja pirmo kino sērijas lenti “Dr. No”, kuru radīja kino kompānija “EON Productions”. Galveno lomu filmā atveidoja britu aktieris Šons Konerijs, kurš pēc filmu sērijas par superaģentu iemantoja pasaules slavu.
Turpmākās Bonda filmas sāka piesaistīt populārākos zīmolus, kuriem iepatikās superaģenta un pleiboja tēls. Piemēram, 1987. gadā uz TV ekrāniem parādījās “Diet Coke” reklāma ar aktieri Pīrsu Brosnanu, kurš 1995. gadā aizstāja Timotiju Daltonu, kļūstot par jauno Bondu.
Pēc tam zīmols “Coca-Cola” ir vairākkārt sadarbojies ar Bonda radītājiem. Ar jaunu filmu iznākšanu, radās arī jauni reklāmas rullīši ar Džeimsa Bonda tēlu multiplikācijas stilā.
Product placement režīmā zīmolu iemīļotais Bonds reklamēja visdažādāko produkciju. Piemēram, vienā no filmām bija izvietota pirmā konsole “Atari”.
Ar galveno Džeimsa Bonda filmu varoni vairākkārt ir sadarbojies uzņēmuma “Visa“, kas parādījās gan filmās, gan arī tika izlaistas dažas komerciālas mini-filmas.
Vienu no ievērojamākajām sadarbībām ar Bondu ir uzsākusi dāņu alus kompānija “Heineken”, kas turpinās jau vairāku gadu garumā. Piemēram, 21. filmā “Casino” Royale “” alus burtiski seko kārtējai Bonda meitenei, kuras lomu atveidoja aktrise Eva Grīna.
Pirms jaunās Bonda filmas “007 Spectre” iznākšanas, “Heineken” izlaida reklāmas rullīti ar Denjela Kreiga dalību. Sižets atspoguļo klasisku pakaļdzīšanos 900 sekunžu garumā.
Arī šogad kompānija “Gilette” uzsāka reklāmas kampaņu, par kuras saukli kļuvis Jana Fleminga citāts. Skūšanās piederumu ražotājs piedāvā saviem patērētājiem “nekad neteikt nē piedzīvojumiem” – kā Bonds.
Saskaņā ar Londonas Mārketinga skolas ekspertu teikto, Bonda zīmols 2015. gadā tika novērtēts 20 miljardu dolāru vērtībā.
Autors: Anna Bovnjakova/ http://www.sostav.ru/publication/kraft-heinz-company-19559.html
Foto: Johan Oomen/https://www.flickr.com/photos/ateam/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/