Vēl joprojām turpinās izmeklēšana saistībā ar aizdomām par Krievijas iejaukšanos 2016. gada ASV prezidenta vēlēšanu kampaņā. Lai saprastu, cik liela sabiedrības daļa ir sekojusi Krievijas propagandas paziņojumiem, uzņēmums „Facebook” radīs īpašu rīku.
Šis jaunais instruments palīdzēs noskaidrot, vai esat atzīmējuši ar „patīk” vai sekojuši ziņām, vai lapām sociālajos tīkos „Facebook” un „Instagram”, ko radījusi Krievijas kompānija ”Internet Research Agency” laika posmā no 2015.gada janvāra līdz 2017.gada augustam.
„Facebook” plāno šo instrumenta izstrādi pabeigt līdz šī gada beigām, lai aizsargātu sabiedrību no cilvēkiem, kas caur sociālajiem tīkliem cenšas graut demokrātiju.
Kā ziņots iepriekš, ASV kompānija „Twitter” identificēja un bloķēja 201 ar Krieviju saistītus kontus, no kuriem izplatīta nepatiesa informācija par pērn notikušajām ASV prezidenta vēlēšanām.
Sekojot sociālā tīkla „Facebook” piemēram, izmeklēšanas laikā atrasti 450 viltus konti, „Twitter” atklāja, ka 22 no šiem kontiem ir atbilstoši konti arī šajā tīklā, un vēl konstatēja arī 179 saistītus kontus un bloķēja tos, nolemjot, ka tie pārkāpj vietnes noteikumus.
„Twitter” arī identificēja 274 000 dolāru (233 000 eiro), ko 2016. gadā reklāmām iztērējis Kremļa finansētais angļu valodā raidošais telekanāls „Russia Today” (RT), bet „Facebook” paziņoja, ka Krievija šajā platformā reklāmām iztērējusi 100 000 dolāru (85 000 eiro), lai ietekmētu ASV politiku.
ASV Kongress un īpašais prokurors Roberts Millers izmeklē Krievijas iejaukšanos ASV vēlēšanu procesā, kā arī Trampa kampaņas dalībnieku iespējamo sadarbību ar Maskavu.