Mēs dzīvojam laikmetā, kad cilvēki tiecas pēc iespējas ātrāk un vienkāršāk uzņemt daudzveidīgu informāciju, pārlieku neiedziļinoties tās saturā. Bieži vien mēs izlasām tikai publikāciju virsrakstus vai labākajā gadījumā ātri pārskrienam pāri tekstā izceltajām rindām. Šī parādība ir pilnībā pamatota, jo mūs ieskauj neizmērojama informācijas plūsma, kas atjaunojas īsā laika posmā, tādēļ mēs nespējam kvalitatīvi izzināt visu, kas nonāk mūsu redzeslokā.
Līdzīgi ir arī ar uzņēmumu publicitāti – tā nedrīkst būt pārlieku sarežģīta un pārpildīta ar dažādu informāciju – pretējā gadījumā neviens nevēlēsies tajā iedziļināties. To pierāda arī lielu popularitāti ieguvušās mobilās aplikācijas un īsie paziņojumi sociālajos portālos, kas bieži vien atklāj vēlamo vēstījumu ar fotoattēla vai īsa video palīdzību, aizstājot tradicionālo rakstu mājaslapā vai medijos.
Par efektīvu un vizuāli baudāmu mārketinga instrumentu tiek uzskatīti virālie video (viral video), kas ir īsi, uzmanību piesaistoši videomateriāli, kurus viegli var popularizēt sociālajos medijos un citos komunikācijas kanālos. Šie video ir viegli uztverami, tie īsā laikā spēj sasniegt ievērojamu skatījumu daudzumu, ko rada video saturā ieinteresētie skatītāji. Tas ir ļoti efektīgs mārketinga veids.
Virālajam video ir jābūt neordināri pasniegtam, un tas nedrīkst atgādināt klasisku reklāmu, kurā dominē komerciāla informācija. Protams, arī šī video mērķis ir popularizēt zīmolu un veicināt mērķauditorijas piesaisti, taču tam ir jābūt izveidotam tik meistarīgi, lai cilvēks, noskatoties šo video, justos iedvesmots un ieinteresēts, otrajā plānā atstājot pašu produktu. Svarīgākais ir emocijas, ko video rada, jo tās, atšķirībā no sausas komercinformācijas, ir paliekošas .
Veidojot virālo video, ir svarīgi saprast to, ar kāda notikuma, tēla un vides palīdzību visprecīzāk var atspoguļot attēlojamo produktu un kā to pasniegt, lai informācija būtu saprotama un interesanta konkrētajai mērķauditorijai. Ir svarīgi apzināties to, ka virālajam video ne vienmēr ir jābūt izklaidējošam – svarīgākais, lai tas īsā laikā spētu nodot vēlamo vēstījumu.
Foto: Khánh Hmoong/https://www.flickr.com/photos/hmoong//https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/