Decembrī gan apmeklējumā no visām ierīcēm kopā, gan mobilajām platformām starp topa vietnēm skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrādījis portāls delfi.lv, vienlaikus pakāpjoties uz līdera pozīciju mobilās statistikas topā, liecina interneta tehnoloģiju un pētījumu uzņēmuma Gemius publicētais apmeklētāko vietņu tops. Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu, saglabājot pozīcijas topā, uzrādījis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv.
Kopējā statistika un apmeklējums no mobilajām ierīcēm
Decembrī kopējās statistikas topu, tāpat kā iepriekš, atklāj vietne inbox.lv ar 853 000 Real Users, kas ir par 4 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī. Uzrādot starp topa vietnēm skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu, par 43 000 lietotājiem no visām platformām, uz otro pozīciju kopējās statistikas topā pakāpies ziņu portāls delfi.lv, ko apmeklējuši 816 000 Real Users. Apmainoties pozīcijām, trešo vietu ieņem portāls tvnet.lv, ko decembrī no visām ierīcēm apmeklējuši 786 000 lietotāju, kas ir par 18 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Saglabājot ceturto pozīciju, skaitliski lielāko auditorijas kritumu decembrī uzrādījis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, ko no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 709 000 Real Users – par 49 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī, bet pirmo piecinieku noslēdz vietne jauns.lv ar 670 000 lietotājiem – par 15 000 mazāk nekā novembrī.
Tikmēr apmeklējumā no viedtālruņiem un planšetdatoriem, t.sk. lietojot vietnes mobilo aplikāciju, portāls delfi.lv pakāpies uz līdera pozīciju, un decembrī to apmeklējuši 756 000 Real Users, auditorijai pieaugot par 46 000 lietotājiem, salīdzinot ar novembri. Otrais ir portāls tvnet.lv – no mobilajām ierīcēm vietne sasniegusi 749 0000 Real Users – par 13 000 mazāk nekā novembrī. Neskatoties uz to, ka arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm portāls lsm.lv uzrādījis starp topa vietnēm skaitliski lielāko kritumu – par 47 000 lietotājiem – tas decembrī saglabājis trešo pozīciju topā, sasniedzot 635 000 Real Users. Ar 635 000 Real Users un auditorijas kritumu par 10 000 lietotājiem, ceturto vietu saglabā jauns.lv, savukārt inbox.lv ar 617 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm arī decembrī notur piekto pozīciju topā, auditorijai pieaugot par 7 000 lietotājiem.
Ievērojamu auditorijas pieaugumu decembrī uzrādījusi vietne spoki.lv – to no visām platformām apmeklējuši par 19 000 vairāk lietotāju nekā novembrī (311 000 Real Users), bet no mobilajām ierīcēm vietnes auditorija pieaugusi par 20 000 Real Users (276 000 lietotāju). Par 15 000 vairāk lietotāju, salīdzinot ar novembri, no visām ierīcēm kopā sasniegusi vietne bilesuparadize.lv, ko decembrī apmeklējuši 254 000 Real Users, kamēr no mobilajām ierīcēm lapa sasniegusi par 16 000 vairāk Real Users – 190 000 lietotāju.
Tikmēr par 20 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā decembrī sarukusi vietnes tv3.lv auditorija – to apmeklējuši 596 000 lietotāju. No mobilajām ierīcēm tv3.lv apmeklējuši par 21 000 mazāk lietotāju – 562 000 Real Users. Gan no visām platformām kopā, gan mobilajām ierīcēm 17 000 lietotāju decembrī zaudējis portāls nra.lv, attiecīgi sasniedzot 568 000 Real Users no visām ierīcēm un 527 000 no mobilajām platformām. Tikmēr auditorijas kritumu par 18 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm uzrādījusi vietne 1188.lv (533 000 Real Users), kas kopējās statistikas topā zaudējusi vien 10 000 Real Users, no visām ierīcēm kopā decembrī sasniedzot 584 000 lietotāju.
Jāatzīmē, ka apmeklējumā no mobilajām ierīcēm decembrī topu pametusi tiesību aktu skaidrojumu vietne lvportals.lv, bet topā atgriezies un to decembrī noslēdz vecāku portāls mammamuntetiem.lv, ko no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 126 000 lietotāju.
Šobrīd lielākā daļa no medijiem izmanto CMP logus, kuros nav iespējams redzēt, kādus sīkdatņu ierakstus katrs no partneriem veic katrā no sīkdatņu klasifikācijas kategorijām, kā arī nav iespējams redzēt šo sīkdatņu funkciju un cik ilgi tā būtu derīga. Atsevišķi mediji, piemēram, delfi.lv un lasi.lv, izmanto striktāku pieeju, proti, CMP logā ir iespējams redzēt, kādus sīkdatņu ierakstus katrs no partneriem veic katrā no sīkdatņu klasifikācijas kategorijām, to derīguma termiņu un mērķi, kādam šī sīkdatne tiek izmantota. Šī pieeja samazina gemiusAudience pētījumā sasniegto Real Users skaitu. Gemius joprojām gaida rekomendācijas no Datu valsts inspekcijas par vadlīnijām vienotai pieejai šajā jautājumā.
Apmeklējums no datoriem
Decembrī teju visas topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus apmeklējumā no datoriem. No tiem skaitliski lielāko – youtube.com, ko apmeklējuši par 32 000 mazāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī – 660 000 Real Users, vietnei saglabājot otro pozīciju topā. Kā ierasts, apmeklētākā vietne no datoriem decembrī bija Google ar 998 000 Real Users, kas ir par 13 000 mazāk nekā iepriekš, bet trešā – pašmāju inbox.lv, ko apmeklējuši 549 000 Real Users – par 21 000 mazāk nekā iepriekš. Ceturtajā pozīcijā ar auditorijas kritumu par 19 000 lietotājiem ierindojas sociālā tīklošanās vietne Facebook, kas decembrī sasniegusi 525 000 lietotāju no datoriem, bet Top 5 noslēdz swedbank.lv ar 418 000 Real Users, kas ir par 11 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.
Decembrī topā atgriežas vietne aliexpress.com ar 210 000 Real Users, topam pievienojas arī vietne go3.lv, ko no datoriem apmeklējuši 200 000 lietotāju, bet to pamet uzdevumi.lv un eparaksts.lv.
Dati par mediju grupām
Līdera pozīciju starp grupām arī decembrī saglabā TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, ko apmeklējuši 884 000 Real Users jeb 58 procenti Latvijas interneta lietotāju – par 10 000 mazāk nekā novembrī. Tikmēr ar skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu grupas līmenī – par 38 000 Real Users – uz otro pozīciju decembrī pakāpusies DELFI mediju grupa, kas ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju sasniegusi 868 000 Real Users jeb 57 procentus Latvijas interneta lietotāju. Apmainoties ar pozīcijām, trešā ir Inbox mediju grupa ar vietnēm inbox.lv, pp.lv, xtv.lv, klab.lv, kā arī inbox.lv mobilo aplikāciju, kas sasniegusi 865 000 Real Users jeb 57 procentus interneta lietotāju – par 5 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.
Ceturtajā pozīcijā ar 680 000 Real Users un 45 procentiem interneta lietotāju, kas apmeklējuši grupas vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu, ir Rīgas Viļņi mediju grupa, kas sasniegusi par 21 000 lietotāju mazāk nekā novembrī. Tikmēr uz piekto pozīciju pakāpusies la.lv/ TV24 grupa ar 650 000 Real Users jeb 43 procentiem interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes la.lv, grani.lv, kā arī lrtv.lv un tv24.lv, grupas auditorijai samazinoties par 8 000 lietotājiem, salīdzinot ar novembri. Bet ar skaitliski lielāko auditorijas kritumu starp grupām – par 35 000 lietotājiem – sestā ir TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, topradio.lv, play.tv3.lv video, topradio.lv un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, ko decembrī lietojuši 632 000 Real Users (42 procenti Latvijas interneta lietotāju).