Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Boba Mārlija dēls nes pasaulē tēva atstāto mantojumu

Mārlija dēls Roans, izveidojis kafijas fermu, kas bāzējas tajos pašos Jamaikas laukos, kuros uzauga viņa tēvs

Pasaules slavenā regeja mūziķa Boba Mārlija dēls Roans (Rohan Marley) pievērsis uzmanību savam straujā attīstībā esošajam kafijas zīmolam “Marley Coffee”, savienojot tajā sava tēva lirisko mantojumu un uzticību ilgtspējīgam dzīvesveidam.

Lai gan Boba Mārlija mūzika tika izdota sešdesmitajos, septiņdesmitajos un astoņdesmitajos gados, fani visā pasaulē vēl joprojām jūtas tuvi Mārlija mūzikai un tajā paustajam vēstījumam, turpinot lejupielādēt mūziķa ierakstus vairāk nekā 30 gadus pēc viņa nāves.

Viens no Mārlija lielākajiem faniem – viņa dēls Roans, kurš izveidojis jau pieminēto “Marley Coffee”, tagad kaļ sava veida kustību, kas bāzējas tajos pašos Jamaikas laukos, kuros uzauga viņa tēvs.

Merley Coffe, kura korporatīvais nosaukums ir Jammin Java Corp., trīs gadu laikā ir izaudzis par biznesu, kura ikgadējie ienākumi mērāmi 10 miljonos ASV dolāru. Rons apgalvo, ka galvenais nopelns pienākas fanu bāzei, kas veido lielāko patērētāju īpatsvaru.

Neņemot vērā, ka viena no Boba Mārlija agrīnajām dziesmām ar nosaukumu “One Cup of Coffee” pavada visus kompānijas promocijas videoklipus un tās sauklis ir “Sir. It. Up.”, kas arī ir viena no Boba dziesmas nosaukumiem, Roans pauž, ka nepavisam nevēlas, lai kompānija tiktu atpazīta tikai viņa slavenā tēva dēļ: “Fani pazīst manu tēvu, bet viņi nepazīst mani! Es gribu sevi iepazīstināt kā biznesmeni, kas kas vada savu biznesu organiski un ilgtspējīgi”.

Organizējot un vadot savu biznesu, stāstot patērētājiem par zemi, uz kuras kafija audzēta un uzsverot kompānijas atbildību pret cilvēkiem, kas tās labā strādā, Roans cer izcelties tādu kafijas gigantu vidū kā Starbucks un Tim Hortons

Kad 1999.gadā Roens par 200 000 ASV dolāru atpirka fermu, kas vēsturiski bija piederējusi Mārliju dzimtai, viņš tajā ieviesa pamatīgas izmaiņas:

“Es biju strikti pret jebkādu ķimikāliju izmantošanu uz savas zemes, tāpēc, ka zināju, ja šis bizness padarīs manu dzīvi labāku, mazākais, ko varu darīt, ir padarīt veselīgāku un labāku arī savu strādnieku dzīvi.”

Labāku savu darbinieku dzīvi jaunais īpašnieks padarīja arī dubultojot to algas: “Man bija vienalga cik tiem maksāja pirms tam – es dubultoju algas visiem,” Roans stāsta par pirmajiem soļiem fermas īpašnieka gaitās.

Merley Coffee līdzīpašnieks Brents Toevs (Brent Toevs)atzina, ka pirmie gadi biznesa attīstībā neesot bijuši ne viegli, ne ienesīgi: “Septiņus gadus Roans veidoja savu fermu tādu, kādu pats to vēlējās, neko daudz nepārdodot. Es domāju, ka viņš saprata, ka būt par fermeri ir ļoti grūti, taču kaut ko pārdot ir vēl grūtāk! It īpaši ASV, kad ir jāstājas pretī milzīgajai pārtikas industrijai, kurā valda miljonu-dolāru zīmoli. Tas arī ir iemesls kāpēc daudzi mazie ražotāji nenonāk līdz veikalu plauktiem – trūkst finansējuma”.

Marley Coffee ilgtspējīga dzīvesveida atbalstīšana vērojama arī iepakojuma ražošanā un pielāgošanā, jo tiek izmantoti otrreizēji pārstrādājami materiāli.

Toevs ir pārliecināts, ka lai gan slavenais vārds kompānijas nosaukumā ir atvēris tiem daudzas durvis, viņu pašu izveidotās mārketinga stratēģijas ir panākušas pārējo:

“Ar slavenu vārdu nepietiek – aiz tā jābūt ne tikai kvalitatīvam, bet arī labi garšojošam produktam un pavisam noteikti noslīpētai mārketinga programmai”.

Šobrīd Marley Coffe ir pieejama 61 pārtikas veikalu tīklā visā ASV un 14 pārtikas tīklos Kanādā, kā arī pie pārstāvjiem Meksikā, Kolumbijā, Čīlē un Dienvidkorejā.

Foto: ama.org / https://www.ama.org/publications/MarketingNews/Pages/marley-coffee.aspx