Vairums apgalvos, ka sociālie mediji ir laika izšķiešana. Jā, tā ir lieliska vieta, kur ievietot fotogrāfijas, paust viedokli par politiku, mūziku vai kādu citu saistošu tēmu, sekot sev vēlamām personām un izrādīt savas simpātijas nospiežot “patīk”, taču tur pavadītais laiks nespēj palīdzēt mums nopelnīt naudu vai uzlabot mūsu biznesu. Jāatzīst, ka patiesība ir pavisam citāda – sabiedrisko attiecību speciālisti un uzņēmēji sociālos medijus var izmantot savā labā un ar pareizo pieeju tas tik tiešām darbojas!
Sekojot līdzi digitālās pasaules attīstībai, arī sabiedriskās attiecības ir mainījušās, lai atbilstu zīmola un patērētāju vajadzībām. Tieši tiešsaistes satura izdevēji ir jaunie sabiedrisko attiecību speciālisti – komunikācija sociālajos tīklos ir lielisks veids, kā popularizēt un atgādināt par savu uzņēmumu. Jums savs paziņojums vairs nav obligāti jāizsūta medijiem, cerot, ka tie publicēs jūsu sacīto, tagad atliek vien atvērt sociālo tīklu un atklāt aizraujošu veidu, kā pavēstīt vēlamo. Turklāt, daudzi žurnālisti mūsdienās lielā mērā paļaujas uz “Twitter” un “Facebook” informāciju, kā arī uz citām sociālo mediju platformām, tāpēc iespēja, ka jūsu vēstījums caur sociālajiem tīkliem sasniegs auditoriju ir daudz lielāka, nekā iespēja, ka žurnālists cauri simts e-pastiem izvēlēsies tieši jūsu.
Ja domājam par sociālo mediju priekšrocībām, tad runa nav tikai par plašo auditoriju, kas to aptver, bet arīdzan attēlu un video iespējas. Piemēram, stāsts par kādu labdarības pasākumu video formātā sniedz plašākas iespējas sociālajos medijos – to var ievietot savā “YouTube” kanālā, un pēcāk ar to dalīties, izmantojot citus sociālos tīklus. Lielākoties tiek uzsvērts, ka īss un kodolīgs teksts ir daudz labāks nekā garš un sarežģīts. Sociālie tīkli piedāvā savu stāstu pasniegt tā, kā vēlamies – iekļaujot galvenos faktus, pievienojot attēlus un video. Daudzi stāsti nudien ir daudz spēcīgāki, kad tiek izmantoti labi sociālie kanāli. Piemēram, “Microsoft” izmanto video, lai dalītos ar stāstu par to, kā viņu tehnoloģijas padara atšķirīgas cilvēku dzīves. Diez vai video redzamo būtu iespējams aprakstīt garā preses relīzē, turklāt, kā zināms, daudziem cilvēkiem daudz labāk patīk uztver informāciju ar skaņām un kustīgu animāciju. Nākamreiz, kad aptaujāsiet klientus un pierakstīsiet to atsauksmes, padomājiet par iespēju intervēt savus klientus ar kameru. Pēcāk jūs varēsiet ar šo video dalīties “YouTube”, kā arī izvēlēties labākos citātus, ar kuriem dalīties “Twitter” vai “Facebook”. Par populāru metodi ir kļuvusi arī infografika, kas vairāk vērsta uz attēliem nekā tekstu – to ērti var izvietot “Pinterest” vai “Instagramm”.
Nenoliedzami internetu vietņu lietotāju skaits turpina pieaug un aizvien vairāk tos izmanto korporatīvos nolūkos. Viens no tādiem ir arī profesionālo kontaktu sociālais tīkls “Linkedln”, kurā varat izveidot profilu un komunicēt ar dažādu nozaru profesionāļiem grupas diskusijās un privāti. Pats svarīgākais, “Linkedln” visus vieno tieši profesionālās intereses, turklāt, tas var kļūt par lielisku veidu, kā piesaistīt jaunus darbiniekus un pozicionēt savu uzņēmumu kā atraktīvu darba devēju.
Sociālie mediji ir iespēja pozicionēt sevi kā ekspertu, vērst uzmanību uz savu produkciju vai pakalpojumu, informēt klientus par jaunumiem, akcijām, konkursiem un biznesa attīstību, kā arī piesaistīt vēlamo mērķauditoriju. Iespējas ir ļoti plašas un pats galvenais ir prast tās izmantot.
Ja līdz šim esat paļāvušies uz tradicionālo sabiedrisko attiecību taktiku, ir pienācis laiks jaunai pieredzei. Neaizmirstiet, sabiedriskās attiecības aizvien ieņem nozīmīgu lomu ikviena uzņēmuma un zīmola attīstībā, gadiem ilgi tās sevi ir pilnveidojušas, un nokļuvušas līdz punktam, kurā dominē sociālie tīkli, īsas telefona sarunas, video konferences, tiešsaistes čats, interneta kampaņas, mobilās aplikācijas, infografikas un video. Mūsdienās sabiedrisko attiecību speciālistam jābūt daudzfunkcionālai personai, kas seko līdzi jaunākajām attīstībām un tendencēm, pielietojot tās ikdienas darbā.
Foto:mkhmarketing/https://www.flickr.com/photos/mkhmarketing//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/