Aprīlī gan kopējās statistikas topā, gan datos par apmeklējumu no mobilajām ierīcēm – pretēji martam – lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Neskatoties uz to, kopējās statistikas topā uz trešo pozīciju pakāpies sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv. Tikmēr gemiusAudience pētījumā un apmeklētāko vietņu topā atgriezusies uzziņu vietne 1188.lv, bet topa vietnēm tāpat kā janvārī pievienojies reģionālo ziņu portāls liepajniekiem.lv.
Kopējā statistika visās platformās
Kopējās statistikas topu pagājušajā mēnesī, kā ierasts, atklāj portāls delfi.lv ar 811 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, kas ir par 46 000 lietotājiem mazāk nekā martā. Seko inbox.lv ar 740 000 Real Users, auditorijai samazinoties par 17 000 apmeklētājiem. Tikmēr, pakāpjoties par vienu pozīciju kopējās statistikas topā, trešo vietu aprīlī sasniedz sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv ar 672 000 lietotājiem, kas ir par 22 000 lietotājiem mazāk nekā martā. Apmeklējumam samazinoties par 35 000, ceturto pozīciju ieņem tvnet.lv ar 669 000 lasītājiem aprīlī, bet Top 5 noslēdz portāls jauns.lv ar 612 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, uzrādot apmeklējuma kritumu par 47 000 lietotājiem.
Aprīlī statistikā par apmeklējumu no visām ierīcēm – datoriem un mobilajām ierīcēm – kopā tikai viena vietne uzrādījusi Real Users pieaugumu. Par 27 000 lietotājiem (+10 procenti) pieaugusi laika ziņu vietnes gismeteo.lv auditorija, pagājušajā mēnesī kopā sasniedzot 275 000 lietotāju. Tikmēr apmeklējumam pieaugot par 27 000 Real Users, salīdzinot ar martu, kopējās statistikas topa vietnēm atkal pievienojas reģionālais portāls liepajniekiem.lv, kuru pagājušajā mēnesī no visām ierīcēm apmeklējuši 166 000 lasītāju.
Skaitliski lielāko Real Users kritumu pagājušajā mēnesī uzrādījis ziņu portāls apollo.lv, kuru apmeklējuši par 68 000 mazāk lasītāju, tikmēr, salīdzinot ar uzrādīto apmeklējuma pieaugumu martā, aprīlī skaitliski ievērojamus auditorijas kritumus uzrādījusi arī vietne bb.lv, lietotāju skaitam samazinoties par 63 000 Real Users (-31 procents). Par 52 000 lietotājiem aprīllī sarukusi arī tiesību aktu skaidrojumu portāla lvportals.lv auditorija.
Jāatzīmē, ka aprīlī gemiusAudience pētījumā atgriezies un divdesmit apmeklētākajām vietnēm pievienojies uzziņu portāls 1188.lv, kuru pagājušajā mēnesī no visām ierīcēm apmeklējuši 345 000 Real Users.
Apmeklējumi no datoriem
Datoru topu aprīlī atklāj nemainīgie līderi – pirmajā pozīcijā ar 1 037 000 lietotājiem no datoriem ierindojas Google, kam seko video straumēšanas vietne Youtube, ko pagājušajā mēnesī apmeklējuši 759 000 lietotāju. Tikmēr auditorijai aprīlī sarūkot par 44 000 (-7 procenti) Facebook noslēdz Top 3 ar 648 000 Real Users no datoriem aprīlī.
Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī datoru topa vietnes aprīlī lielākoties uzrādījušas auditorijas kritumus. Pēc lielā auditorijas pieauguma martā, aprīlī par 157 000 lietotājiem jeb 60 procentiem samazinājusies Valsts ieņēmumu dienesta vietnes vid.gov.lv auditorija no datoriem, vietnei tomēr saglabājot 16. pozīciju starp TOP 20 vietnēm. Par 81 000 lietotājiem jeb 32 procentiem mazāk aprīlī apmeklējuši arī valsts pārvaldes pakalpojumu portālu latvija.lv.
Tikmēr par 19 000 lietotājiem pieaugusi sludinājumu portāla ss.com auditorija no datoriem, sasniedzot 429 000 Real Users, bet mācību platformu e-klase.lv aprīlī apmeklējuši par 17 000 vairāk lietotāju. Nelielus apmeklējuma pieaugumus salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi uzrādījušas arī vietnes swedbank.lv (+4 000 Real Users) un zoom.us (+3 000 lietotāju).
Jāatzīmē, ka datoru topa 15. pozīcijā ar 266 000 lietotājiem aprīlī atgriezusies sociālā platforma whatsapp.com, topu pametot e-komercijas milzim aliexpress.com.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Mobilo ierīču topu aprīlī atklāj delfi.lv ar 788 000 lietotājiem, kas ir par 41 000 Real Users mazāk nekā martā. Seko tvnet.lv ar 643 000 Real Users (-34 000 lietotāju) un portāls lsm.lv ar 604 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm aprīlī, kas ir par 22 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Auditorijai no mobilajām ierīcēm samazinoties par 45 000 Real Users, ceturtajā pozīcijā ierindojas vietne jauns.lv ar 568 000 lietotājiem, bet Top 5, pakāpjoties par vienu pozīciju, noslēdz portāls la.lv ar 532 000 Real Users (-16 000 lietotāju).
Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī datos par apmeklējumu no mobilajām ierīcēm skaitliski lielāko auditorijas kritumu – par 66 000 lietotājiem – uzrādījis ziņu portāls apollo.lv, kura mobilā apmeklējuma statistikā iekļauti arī dati par mobilās aplikācijas lietojumu. Apmeklējumā no mobilajām ierīcēm par 58 000 lietotājiem, salīdzinot ar martu, samazinājies portāla bb.lv apmeklējums (-44 procenti), bet vecāku portālu mammamuntetiem.lv aprīlī lasījuši par 44 000 jeb 30 procentiem mazāk Real Users.
Aprīlī, tāpat kā kopējās statistikas topā, arī starp apmeklētākajām vietnēm no mobilajām ierīcēm atgriezusies uzziņu vietne 1188.lv ar 264 000 lietotājiem. Tāpat topa vietnēm pievienojies portāls liepajniekiem.lv, kuru aprīlī apmeklējuši 134 000 Real Users.
Dati par mediju grupām
Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, aprīlī 54,63 procentus jeb 812 000 Latvijas interneta lietotāju sasniegusi DELFI mediju grupa jeb dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, kopējai auditorijai salīdzinot ar martu sarūkot par 49 000 lietotājiem. Tikmēr TVNET grupa – dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – sasniegusi 54,27 procentus interneta lietotāju Latvijā jeb 807 000 lietotājus, kas apmeklējuši grupas vietnes, kas ir par 56 000 Real Users mazāk nekā martā.
Trešo pozīciju starp mediju grupām ieņem Rīgas Viļņu mediju grupa, aprīlī sasniedzot 612 000 Real Users jeb 41 procentu jeb Latvijas interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu, salīdzinot ar martu kopējai auditorijai sarūkot par 47 000 lietotājiem. TV3 mediju grupa, kura aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 39 procentus jeb 587 000 Latvijas interneta lietotāju (par 32 000 Real Users mazāk nekā martā), bet Mail.ru grupas vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 326 000 un 22 procentus interneta lietotāju (-21 000 lietotāju).