ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums “Apple Inc.” paziņojis, ka viedtelefonu “iPhone” pārdošanas apjoms iepriekšējā trīs mēnešu periodā piedzīvojis kritumu otro ceturksni pēc kārtas un samazinājusies arī uzņēmuma peļņa.
Kompānija norāda, ka “iPhone” tirdzniecības apjoms šā biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnijā, veidojis 40,4 miljonus vienību, un tas ir par 15% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.
Biznesa gada pirmajā ceturksnī “iPhone” pārdošanas apjoms piedzīvoja pirmo kritumu kopš to nonākšanas tirdzniecībā 2007.gadā.
Tāpat otrajā ceturksnī samazinājusies arī “Apple” tīrā peļņa, tai šajā periodā sarūkot par 27% – līdz 7,8 miljardiem dolāru (7,09 miljardiem eiro).
Jaunākie finanšu rezultāti norāda uz gaidāmajiem sarežģījumiem “Apple”, kas savu biznesu balstījis uz “iPhone”, taču, visticamāk, turpmāku izaugsmi vairs nepieredzēs, ņemot vērā piesātināto viedtelefonu tirgu un konkurences pieaugumu, skaidro analītiķi.
Vienlaikus gan “Apple” vadītājs Tims Kuks pavēstīja, ka uzņēmums iepriekšējā ceturksnī uzrādījis veiksmīgus rezultātus saistībā ar jaunā viedtelefona “iPhone SE” tirdzniecību.
Kuks norāda, ka “iPhone SE” pieprasījums pārsniedzis piedāvājumu, un tas ir populārs gan attīstības, gan attīstītajos tirgos.
Kā ziņots, “Apple” martā prezentēja jaunos “iPhone” modeļus, kuriem samazināts gan ekrānu izmērs, gan cena.
Jaunais viedtelefons “iPhone SE” ASV debitēa ar cenu 399 dolāru apmērā, kas ir ievērojami lētāk salīdzinājumā ar “Apple” lielākajiem “iPhone” modeļiem.
Foto: https://www.flickr.com/photos/alanant/3117690472/ / https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/