Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Amazon kļūst par BrandZ Top 100 visvērtīgāko pasaules zīmolu

Amazon ir kļuvis par pasaulē vērtīgāko zīmolu!

Pateicoties straujai izaugsmei, Amazon nominēts par BrandZTM Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu (Most Valuable Global Brand), ziņo Kantar TNS.

Saskaņā ar 2019 BrandZTM Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu novērtējumu, ko darījuši zināmu WPP un Kantar Ņujorkas fondu biržā (New York Stock Exchange), ar nelielām samazinājuma pazīmēm izaugsmē Amazon ir kļuvis par pasaulē vērtīgāko zīmolu.

Amazon pārdomātie ieguvumi, kā rezultātā radās jaunas ieņēmumu plūsmas, lielisks klientu servisa sniegums un spēja saglabāt vietu konkurentu priekšgalā, piedāvājot atšķirīgu produktu un servisu ekosistēmu, ir ļāvis Amazon pastāvīgi paātrināt sava zīmola vērtības pieaugumu.

Kopš 2006. gada, kad pirmo reizi tika izvērtēta pasaules zīmolu vērtība un pirmajā vietā atradās Microsoft, tehnoloģiju kompānijas ir bijušas BrandZ Top 100 priekšgalā. Palielinoties zīmola vērtībai salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu par iespaidīgiem 52 % līdz pat 315,5 mljrd. USD, Amazon ir apsteidzis Apple (zīmols Nr. 2, 309,5 mljrd. USD) un Google (zīmols Nr. 3, 309,0 mljrd. USD), kuru vērtība pieticīgi palielinājās attiecīgi par +3 % un +2 %, tā beidzoties tehnoloģiju milžu 12 gadu pārsvaram.

Pirmajā desmitniekā Facebook pirmo reizi atrodas tikai 6. vietā, savukārt Alibaba ir pārspējis Tencent un kļuvis par vērtīgāko Ķīnas zīmolu, pakāpjoties par divām vietām uz 7. vietu ar 16 % vērtības pieaugumu līdz 131,2 mljrd. USD. Tencent, zaudējot trīs vietas un vērtībai salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinoties par 27 % līdz 130,9 mljrd. USD, atrodas 8. vietā – BrandZ to skaidro ar nepastāvīgāku situāciju pasaulē, proti, kādam no zīmoliem ir nepārtraukti jāparedz patērētāju mainīgās vajadzības un gaidas.

Lai arī atsevišķas sociālo mediju platformas saskaras ar grūtībām attiecībā uz uzticamību un pieprasījumu, Instagram (zīmols Nr. 44, 28,2 mljrd. USD), kuram ir vairāk nekā 1 miljards lietotāju visā pasaulē, kļuva par zīmolu, kas šajā gadā ir visstraujāk audzis, paceļoties par 47 vietām ar iespaidīgu +95 % zīmola vērtības pieaugumu. Lululemon, kas ir sporta apģērba uzņēmums, ko iedvesmojusi joga, ir otrs visātrāk augušais zīmols, sasniedzot +77 % pieaugumu līdz 6,92 mljrd. USD salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Citi zīmoli, kas ir strauji auguši, piemēram, Netflix (+65 %, zīmols Nr. 34, 34,3 mljrd. USD), Amazon (+52 %, 315,5 mljrd. USD) un Uber (+51 %, zīmols Nr. 53, 24,2 mljrd. USD), atspoguļo straujās izmaiņas, kādas notiek tehnoloģiju vadītā pasaulē, kurā patērētāji par lielāku vērtību uzskata vispusīgāku zīmola izmantošanu.

Deivids Rots (David Roth), The Store WPP EMEA and Asia izpilddirektors un BrandZ priekšsēdētājs, saka: “Vērtības pieaugums šā gada top 100 zīmoliem, kas ir visaugstākais, kāds jebkad ir bijis, pierāda to, cik liels spēks ir investēšanai zīmolos, lai sasniegtu labāko uzņēmuma vērtību akcionāriem. Pieauguma skaitļi norāda uz veiksmi, ko rada jauns fenomens – ekosistēmas zīmola izveide. Mēs redzam, kā individuālu produktu un pakalpojumu zīmolus nomaina jauns laikmets ar īpaši revolucionārām ekosistēmām. Zīmoliem ir jāspēj izprast vērtību, kādu šāda veida modelis var sniegt, un jāizmanto tā iespējas, lai nākotnē būtu veiksmīgi.”

Neskatoties uz ekonomisko nestabilitāti attiecībā uz ASV un Ķīnas tirdzniecības tarifiem, gandrīz viena trešdaļa vērtības no triljons dolāriem (328 mljrd. USD) tika pievienota BrandZ Top 100 vispasaules vērtējumam pēdējā gada laikā, sniedzot kombinētu zīmolu vērtību 4,7 triljonu USD apmērā – aptuvens Spānijas, Korejas un Krievijas IKP.

Liela daļa no šīs vērtības ir atvasināta no patērētāju tehnoloģiju zīmoliem, kas parādās vērtējumā un tagad kombinējumā ir vērti vairāk nekā 1 triljonu USD. Kā piemēru var minēt jaunpienācēju Xiaomi (zīmols Nr. 74, 19,8 mljrd. USD), Ķīnas mobilo tālruņu zīmolu, kas izmanto arī lietu internetu (IoT), lai savienotu viedierīces, un piedzīvo strauju pieprasījuma izaugsmi tādās valstīs kā Krievija, Indija un Malaizija. Vēl viens Ķīnas zīmols – Meituan (zīmols. Nr. 78, 18,8 mljrd. USD), patērētāju tehnoloģiju platforma, kas piedāvā it visu, sākot ar pārtikas piegādi, istabu rezervēšanu, takša izsaukšanu un beidzot ar velosipēdu nomu. Savukārt Uber iekustina ekosistēmas modeli un paplašinās līdz ēdienu un citas piegādes pakalpojumiem, bet Haier (zīmols Nr. 89, 16,3 mljrd. USD), kas ir pasaulē lielākā mājas preču un IoT platforma, ir apņēmusies kopīgi ar saviem klientiem un partneriem izveidot atvērtas ekosistēmas zīmolu IoT jomā.

Dorīna Vanga (Doreen Wang), Kantar BrandZ vadītāja, komentē: “Amazon fenomenālais zīmola vērtības pieaugums pagājušajā gadā par gandrīz 108 mljrd. USD parāda, ka pašlaik zīmoli ir mazāk piesaistīti atsevišķām kategorijām un reģioniem. Zūd ierobežojumi, jo tehnoloģiju ietekme ļauj zīmoliem, piemēram, Amazon, Google un Alibaba, piedāvāt pakalpojumu klāstu saskarsmē ar patērētāju. Ņemot vērā patērētāju pieredzi un kompetenci, šie zīmoli ienāk biznesa pakalpojumu sektorā, radot jaunas iespējas zīmola izaugsmei. Revolucionārie ekosistēmas modeļi zeļ tādos reģionos kā Āzija, jo tur patērētāji vairāk lieto tehnoloģijas un zīmoli ieintegrējas visos cilvēka ikdienas dzīves aspektos.”