Mūsdienu informācijas pārpilnības laikmetā reklāmas cilvēkos lielākoties izraisa nepatiku, liekot domāt, ka tas ir kārtējais aicinājums ieguldīt savus līdzekļus neizdevīgā pirkumā. Komercija ir ik uz soļa – baneri, veikalu skatlogi, TV un interneta reklāmas – tas viss liek sabiedrībai skeptiski lūkoties uz mārketinga nozari, apzinoties, ka tā ir smalka cilvēku prātu manipulēšanas māksla. Taču, kādēļ ir daži reklāmas „šedevri”, kas izraisa sabiedrības interesi, un sociālie tīkli „kūp” no reklāmas video publikācijām, kuras pavada iedvesmotu cilvēku komentāri? Atbilde ir vienkārša – mūsdienu reklāma vairs nedrīkst būt tikai reklāma, tai ir jālīdzinās mākslas darbam, radošas darbības rezultātam, kas uzrunā, iedvesmo un motivē – reklamētais produkts prasmīgi jānovieto otrajā vai pat trešajā plānā. Šādas reklāmas izraisa sabiedrības atzinību un rada uzticību zīmolam, jo cilvēks jūt, ka tās mērķis nav tikai viņa nauda, bet šai darbībai ir kāds augstāks virsuzdevums.
Piemēram, viens no aizvadītā gada iedvesmojošākajiem reklāmas video bija zīmola Audi radītā īsfilma Quattro, kas pārsteidz ar savu unikālo ideju un perfekti nostrādāto izpildījumu. Par galveno video reklāmas varoni kļuva franču slēpotājs Kandids Toveks (Candide Thovex), kas iejutās Audi īpašnieka tēlā, atspoguļojot tā iespējas.
Reklāmas moto – visi apstākļi ir perfekti apstākļi – atspoguļo automašīnas piemērotību visdažādākajām dzīves situācijām, taču pats auto tiek attēlots tikai uz īsu brīdi gandrīz divas minūtes garā reklāmas video beigās. Lūk, tā ir reklāma!
Tieši šis ir Alberta Uzņēmumu Grupas mērķis – mainīt sabiedrības attieksmi pret reklāmām, padarot reklāmas un mārketinga nozari par mākslai līdzvērtīgu. Turpmākajos bloga ierakstos pastāstīsim kā veidot radošu un efektīvu reklāmu arī Latvijas apstākļos.
Plašāk par Audi reklāmu: http://www.alberts.lv/audi-rada-istenu-reklamas-sedevru/
Foto: Gisela Giardino/https://www.flickr.com/photos/gi//https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/