Jaunā gada pirmajā mēnesī kopējās statistikas topā skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrādījis reģionālais portāls liepajniekiem.lv, kamēr apmeklējumā no datoriem ievērojamu auditorijas pieaugumu uzrādījusi sludinājumu vietne ss.com, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Janvārī apmeklētāko vietņu topam pievienojušies portāli press.lv un grani.lv.
Kopējā statistika
Jaunā gada pirmajā mēnesī skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm, salīdzinot ar datiem par decembri, uzrādījis reģionālais portāls liepajniekiem.lv, kas sasniedzis par 57 000 vairāk lasītāju nekā decembrī – 276 000 Real Users, vienlaikus topā pakāpjoties par divām pozīcijām uz 16. vietu.
Tikmēr par 53 000 pieaugusi tiesību aktu skaidrojumu portāla lvportals.lv auditorija, sasniedzot 305 000 Real Users un topā pakāpjoties no 16. uz 13. pozīciju. Par 46 000 lietotājiem janvārī pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla lsm.lv auditorija, ar 659 000 Real Users pakāpjoties par vienu vietu uz 6. pozīciju kopējās statistikas topā, bet par 31 000 pagājušajā mēnesī pieaugusi vietnes nra.lv auditorija – ar 574 000 Real Users portāls pakāpies uz 8. vietu topā.
Tāpat kā decembrī, līdera pozīcijas kopējās statistikas topā saglabājusi vietne inbox.lv, ko apmeklējuši 917 000 Real Users no visām ierīcēm kopā, kas ir par 44 000 lietotājiem vairāk nekā decembrī. Ar 883 000 Real Users otrajā pozīcijā seko delfi.lv, portāla auditorijai pieaugot par 16 000 lietotājiem, salīdzinot ar decembri, bet pirmo trijnieku noslēdz jauns.lv, kas pagājušajā mēnesī sasniedzis 757 000 lasītāju – par 2 000 mazāk nekā decembrī. Auditorijai pieaugot par 35 000 lietotājiem, ceturtā apmeklētākā vietne no visām ierīcēm ir tvnet.lv ar 757 000 Real Users, bet piekto pozīciju ieņem portāls tv3.lv ar 668 000 lietotājiem – par 3 000 mazāk nekā decembrī.
Tikmer skaitliski lielāko auditorijas kritumu – par 33 000 lietotājiem, salīdzinot ar decembri – starp topa vietnēm janvārī uzrādījis portāls 1188.lv, kas ar 425 000 Real Users no visām ierīcēm saglabājis 11. pozīciju topā. Par 30 000 lasītājiem janvārī sarukusi ziņu portāla apollo.lv kopējā auditorija, sasniedzot 539 000 lietotāju, bet līdzīgu kritumu uzrādījusi arī vietne bb.lv, ko janvārī no visām ierīcēm apmeklējuši 289 000 lietotāju. Jāatzīmē, ka janvārī gemiusAudience pētījumam pievienojusies vietne press.lv, ar 242 000 Real Users no visām ierīcēm kopā ierindojoties kopējās statistikas topa 18. pozīcijā, bet topu janvārī pametusi vietne bilesuparadize.lv.
Apmeklējums no datoriem
Statistikā par apmeklējumu no datoriem pirmo pozīciju, kā ierasts, ieņem Google ar 1 060 000 Real Users, kas ir par 18 000 vairāk nekā decembrī, kam seko video straumēšanas vietne youtube.com, ko janvārī apmeklējuši par 39 000 vairāk lietotāju – 758 000 Real Users no datoriem. Tāpat kā iepriekš, trešā apmeklētākā vietne no datoriem arī janvārī bija sociālās tīklošanās vietne Facebook, ko pagājušajā mēnesī apmeklējis 641 000 Real Users – par 50 000 lietotājiem vairāk nekā decembrī. Sasniedzot par 6 000 lietotājiem vairāk nekā iepriekšējā mēnesī, ceturtajā pozīcijā ar 596 000 Real Users ierindojas pašmāju vietne inbox.lv, bet pirmo piecinieku noslēdz vietne swedbank.lv ar ievērojamu auditorijas pieaugumu – par 50 000 lietotājiem, janvārī sasniedzot 504 000 Real Users no datoriem.
Starp topa vietnēm skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu janvārī uzrādījusi sludinājumu vietne ss.com, ko apmeklējuši par 61 000 vairāk lietotāju no datoriem nekā iepriekš. Par 42 000 pieaugusi arī SEB bankas vietnes seb.lv auditorija, sasniedzot 308 000 Real Users un topā pakāpjoties no 13. uz 10. pozīciju. Tikmēr skaitliski lielāko kritumu janvārī uzrādījusi mācību platforma e-klase.lv, ko apmeklējuši par 33 000 mazāk lietotāju – 260 000 Real Users no datoriem janvārī.
Jāatzīmē, ka janvārī starp TOP 20 apmeklētākajām vietnēm no datoriem atgriezusies vietne tet.lv, ar 234 000 Real Users ierindojoties 17. pozīcijā, bet 19. vietā ar 226 000 lietotājiem topam pievienojas valsts pārvaldes pakalpojumu portāls latvija.lv, kamēr topu pametušas vietnes instagram.com un salidzini.lv.
Auditorija no mobilajām ierīcēm
Apmeklējumā no mobilajām ierīcēm janvārī, tāpat kā iepriekš, topu atklāj delfi.lv ar 823 000 Real Users (par 7 000 vairāk nekā decembrī), kas portālu apmeklējuši no mobilajām ierīcēm – viedtālruņiem un planšetdatoriem, kā arī lietojot vietnes mobilo aplikāciju. Otrajā pozīcijā seko vietne jauns.lv ar 720 000 Real Users, kas ir par 8 000 mazāk nekā decembrī, bet pirmo trijnieku noslēdz tvnet.lv, kā auditorija janvārī pieaugusi par 32 000 lietotājiem, sasniedzot 709 000 Real Users no mobilajām ierīcēm. Auditorijai pieaugot par 52 000 lietotājiem, janvārī uz ceturto pozīciju pakāpusies vietne inbox.lv ar 656 000 Real Users, apmainoties vietām ar portālu tv3.lv, ko janvārī apmeklējuši 633 000 Real Users – par tūkstoti mazāk nekā decembrī.
Tāpat kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm apmeklējumā no mobilajām ierīcēm uzrādījis reģionālais portāls liepajniekiem.lv, ko apmeklējuši par 53 000 vairāk lietotāju – 229 000 Real Users, bet par 52 000 lietotājiem janvārī pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla lsm.lv auditorija, sasniedzot 567 000 Real Users un pakāpjoties uz 7. vietu topā. Par 40 000 lietotājiem pieaugusi tiesību aktu skaidrojumu portāla lvportals.lv auditorija, janvārī sasniedzot 198 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm, bet par 31 000 lietotāju pieaudzis portāla nra.lv apmeklējums – to janvārī apmeklējuši 528 000 Real Users, kas topā ļāvis pakāpties no 9. uz 8. pozīciju.
Tikmēr skaitliski lielākos auditoriju kritumu, tāpat kā kopējās statistikas topā, uzrādījusi vietne 1188.lv, kas pagājušajā mēnesī sasniegusi par 36 000 mazāk lietotāju nekā decembrī (362 000 Real Users), tāpat portāls apollo.lv, ko apmeklējuši par 33 000 mazāk lietotāju (505 000 Real Users), un vietne bb.lv, kā auditorija janvārī sarukusi par 28 000 lietotājiem, sasniedzot 280 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm. Jāatzīmē, ka janvārī topam pievienojušās divas vietnes – topa 15. pozīcijā portāls press.lv ar 225 000 lietotājiem, bet topa 17. vietā – vietne grani.lv ar 174 000 Real Users, tikmēr topu janvārī pametušas vietnes bilesuparadize.lv un sportacentrs.lv.
Dati par mediju grupām
Janvārī skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu grupas ietvaros uzrādījusi la.lv/ TV24 grupa, kas starp grupām pakāpusies uz ceturto pozīciju – grupas kopējā auditorija pieaugusi par 34 000, sasniedzot 718 000 lietotāju, kas apmeklējuši vietnes la.lv, lrtv.lv, tv24.lv un grani.lv. Trešajā pozīcijā starp grupām ierindojas Rīgas Viļņi mediju grupa ar 758 000 jeb 50 procentiem Latvijas interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu, bet piektā starp grupām ir TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, un pagājušajā mēnesī sasniegusi 698 000 Real Users jeb 46 procentus Latvijas interneta lietotāju – par 1 000 vairāk nekā pagājušā gada pēdējā mēnesī.
Tikmēr visvairāk lietotāju janvārī sasniegusi DELFI grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju – 915 000 Real Users jeb 60 procentus Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 14 000 vairāk nekā decembrī. Savukārt TVNET grupa ar 878 000 lietotājiem jeb 58 procentiem interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, sasniegusi par 3 000 vairāk apmeklētāju nekā decembrī.