Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

5 šausmu filmu mārketinga stratēģijas, kas palīdzēja filmām kļūt populārām

Straujiem soļiem tuvojoties Helovīnam, arvien iecienītāki kļūst vakari ar popkornu un kādu patiesi baisu šausmu filmu. Taču kā ar mārketinga pusi? Vai Alfrēda Hičkoka filma “Psiho” būtu kļuvusi tik komerciāli veiksmīga un nominēta četrām Amerikas Kinoakadēmijas balvām bez efektīva mārketinga?

Ieskatam esam sagatavojuši piecas šausmu filmu mārketinga stratēģijas, kuras atnesušas filmām pilnus kinoteātrus ar skatītājiem un patiesu slavu!

Blēras ragana”

Filma, kurā trīs studenti devās mežos, lai uzņemtu dokumentālo filmu par Blēras raganu, ir patiesi biedējoša un tās mārketinga stratēģiju esam apsprieduši ne reizi vien, taču arī šīs tēmas ietvaros nākas pie tās atgriezties.

Šī filma ir izturējusi laika pārbaudi, pateicoties atklāti gudram mārketingam tās izlaišanas brīdī. Filmas komanda nobiedēja skatītājus tieši pirms filmas iznākšanas! Tas palīdzēja radīt ažiotāžu līdz filmas iznākšanai. Proti, režisori izplatīja pazudušu cilvēku skrejlapas, kas papildus īsam reklāmkadram noveda cilvēkus uz vietni, kas veltīta projektam “Blēras ragana”. Pēc tam cilvēki atklāja pārliecinošu leģendas vēsturi, policijas ziņojumus par fotogrāfijām un safabricētus ziņu stāstus, kas visi izstrādāti, lai radītu mutisku informāciju, radot viltus pārliecību, ka filma balstīta uz patiesiem notikumiem un tajā redzētie kadri ar video ierakstiem ir patiesi. Plašāk par filmas mārketingu iespējams palasīt šeit: https://www.alberts.lv/ka-filma-bleras-ragana-mainija-filmu-marketings/

“Blēra ragana” joprojām ir viena no visu laiku veiksmīgākajām neatkarīgajām filmām, kas regulāri iekļūst dažādu baisāko filmu sarakstā.

“Reinkarnācija”

Šausmu filma, kurā tiek šķetināti noslēpumaini notikumi un atklāti arvien biedējošāki un šausminošāki fakti par kādu dzimtu, ir izraisījusi plašu ažiotāžu tieši pateicoties autentiskai mārketinga kampaņai.

Proti, pusnakts seansos kinoteātra apmeklētājiem tika iesniegtas rāpojošas lelles un sirds monitori, kas veicināja plašas atsauksmes par filmu sociālajos tīklos un tādējādi raisīja arī citu interesi par filmu.

“Reinkarnācijas” popularitāte palīdzēja arī režisora nākamajai filmai “Saulgrieži”, kurai nebija atpazīstams aktieru saraksts, bet “Reinkarnācijas” panākumi garantēja skatītāju interesi par režisora nākamo darbu.

“Psiho”

“Psiho”, kas tiek uzskatīta par vienu no Hičkoka labākajām filmām, sākotnēji neguva kritiķu atzinību, taču pēc komerciāli veiksmīgās filmas izrādīšanas kinoteātros kritiķi filmu novērtēja atzinīgi. Kāds bija Hičkoka plāns? Neizpaust ne vārda par savu filmu.

Viņš neļāva nevienam ienākt kinoteātrī pēc tam, kad filma jau bija sākusies, lai nesabojātu filmas lielo pavērsienu. Hičkoka stingrie teātra apmeklēšanas noteikumi palīdzēja “saglabāt stāstu noslēpumā”, kas bija ļoti svarīgi “Psiho” šoka faktoram.

“Tas”

Šausmu filma “Tas”, kurā ik pa laikam notiek šausminoši un neizskaidrojami noziegumi, un septiņu draugu grupiņa, kurus citi bērni atstūmuši, bezbailīgi stājas pretī šaušalīgākajam briesmonim, kādu vien spēj iztēloties – klaunam Penīvaizam – noslēpumainam aizvēsturiskam radījumam, kas nogalinājis bērnus jau gadsimtiem ilgi, kļuva par īstu veiksmes stāstu. Klauns Penīvaizs kļuva par šausmu ikonu, nevis tikai kārtējo šausmu filmu nelieti.

Tieši klauns bija tas, uz ko fokusējās filmas veidotāji – filmas veidotāji bieži sniedza sekotājiem ieskatu aizkulisēs ar skiču fotoattēliem u.tml. Un tāpat tika izmantots slavenais sarkanais balons – tas tika atstāts dažādās pilsētas dažādas vietās, lai radītu ilūziju, ka Klauns Penīvaizs tik tiešām tuvojas… par laimi, tikai uz kinoekrāniem.

Teksasas motorzāģu slaktiņš 2

“Teksasas motorzāģu slaktiņš” ir filma, kuru noteikti jūs izvēlētos skatīties Helovīna vakarā, ja jums patīk tā sauktais slasher žanrs – kanibālistisks slepkava noteikti izklausās biedējoši.

Interesanti, ka filmas mārketings nebūt nebija baiss, bet patiesībā tika izmantota parodija, lai pievērstu tam lielāku uzmanību.

Pēc pirmā “Teksasas motorzāģa slaktiņa” panākumiem, veidot otru daļu nebūt nebija viegls darbs un režisors nolēma iet pavisam citu ceļu un tā vietā veidot turpinājumu, raisot par to interesi ar komisku “Brokastu klubs” līdzīgu plakātu, uzreiz parādot, ka otrā daļa būs ļoti atšķirīga.

Lai arī filma neguva lielus kases ienākumus, tomēr franšīze ir dzīva vēl šodien!