Straujiem soļiem pieaug sociālās vietnes “TikTok” popularitāte – tīmekļa vietne 2021. gadā piesaistīja pat lielāku cilvēku plūsmu nekā “Google”. “TikTok” izraisīja arī revolūciju mārketinga pasaulē un viena no nozarēm, kuru tā būtiski iespaidojusi, ir mūzikas joma.
Mūzikas mārketings un dziesmu izdošanas stratēģija ir katra mākslinieka karjeras pamatā. Tam, kā un kad jūs izdodat mūziku, ir tikpat liela nozīme kā pašam saturam — divdesmit gadu laikā gandrīz katrs albums ir gājis līdzīgu reklāmas ceļu. Proti, vispirms mākslinieks vai grupa paziņo par jaunas dziesmas gaidāmo izlaišanu, tad tiek izdots neliels dziesmas gabals, kam seko audio klips, vēlāk iznāk dziesmas videoklips un visbeidzot mākslinieks vai grupa turpina veicināt dziesmas popularizēšanu.
Tradicionālā industrijas domāšana mums saka, ka ir jāreklamē mūzika pirms tās izdošanas, jo tas ir vienīgais veids, kā garantēt spēcīgu pirmās nedēļas pārdošanas apjomu, kas bieži vien nosaka, cik lielu atbalstu ieraksts saņems, virzoties uz priekšu. Vēsture mums māca, ka, ja māksliniekam neizdodas nodrošināt iespaidīgu atklāšanas nedēļu, iespēja, ka viņa izdevniecība turpinās piesaistīt naudu un uzmanību viņu karjerai, krasi samazinās.
Tomēr laiki mainās un jaunā mūziķu paaudze atsakās sekot tradīcijām – mūsdienās mākslinieki izvēlas tiešāku ceļu dziesmas izlaišanai un tās popularizēšanai.
“TikTok” ir pārsteidzošs atklāšanas rīks, kas savieno lietotājus ar neskaitāmu satura veidotāju klāstu, kas algoritmiski pielāgots viņu interesēm. Kad kāds dzird dziesmas fragmentu, kas viņam patīk, loģika nosaka, ka viņš dosies uz satura veidotāja profilu, cerot atrast savu mūziku tiešsaistē. Ja lietotājs pēc tam apmeklē izpildītāja lapu un viņam neizdevās tomēr atrast “TikTok” dzirdēto dziesmu, iespēja saglabāt izpildītāju un atgriezties vēlāk praktiski nepastāv. Citiem vārdiem sakot, jums ir viena iespēja piesaistīt kāda uzmanību!
“TikTok” var nodrošināt dziesmas popularitāti vēl pirms dziesma patiešām ir kļuvusi populāra ārpus vietnes. Kā, piemēram, vēl nesen mūsu pašu grupas “Citi zēni” Eirovīzijas dziesma kļuva par īstu “TikTok” hitu, turklāt pirms vēl tā vispār izskanēja uz lielās Eirovīzijas skatuves.
Tā sauktā “TikTok pieeja” ir arī rentabls reklāmas risinājums neatkarīgiem māksliniekiem, kuriem trūkst naudas, un kuru mārketinga budžets bieži vien ir līdzvērtīgs tam, ko viņi var atlicināt pēc uzturēšanās izdevumu apmaksas. Tā vietā, lai tērētu naudu dažādām reklāmām, viņi veido saturu, ko varat kopīgot tūlīt pēc dziesmas pirmizrādes.
Patiesībā visur, kur vien skatāties, laiks no dziesmas vai albuma paziņojuma līdz izlaišanas datumam samazinās. Pat Post Malone, kas neapšaubāmi viens no pasaules lielākajiem mūziķiem, savu neseno 2022. gada albumu paziņoja tikai sešas nedēļas pirms tā sākotnējās izdošanas. “TikTok” ir paātrinājis mūzikas tendences un nodrošinājis daudz ātrāku dziesmu atpazīstamību.