Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Ko ikviens savam mārketingam var mācīties no Eirovīzijas?

Nesen aizvadīts kārtējais starptautiskā Eirovīzijas konkursa fināls, kur šoreiz uzvaras laurus plūca Ukrainas “Kalush Orchestra’’ ar dziesmu “Stefania”. Vienlaikus šis bija jau sestais gads kopš Eirovīzijas finālā nepiedalījās Latvija. Tajā pašā laikā tas aizvien bija skatīts un apspriests notikums arī mūsu valstī , kas nozīmē, ka Eirovīzija joprojām ir populārs konkurss par spīti kritikai, ko tas piedzīvo ik gadu. Ja noliekam malā konkursa saistību ar mūziku, interesanti, ko no Eirovīzijas var mācīties mārketinga pasaule?

Kopš Eirovīzijas formāts tika mainīts 2004. gadā, tas ir kļuvis par notikumu, kurā piedalās neskaitāmas valstis ar mērķi uzvarēt. Tā, piemēram, šogad Eirovīzijas finālā sacentās Šveice, Armēnija, Islande, Lietuva, Portugāle, Norvēģija, Grieķija, Ukraina, Moldova, Nīderlande, Beļģija, Čehija, Azerbaidžāna, Austrālija, Polija, Somija, Igaunija, Zviedrija, Rumānija, Serbija, kā arī “Lielā piecinieka” valstis – Francija, Itālija, Vācija, Spānija un Lielbritānija.

Nebaidieties būt atšķirīgi!

Daudzām valstīm neizdevās tikt tālāk par fusfinālu, kas gan nereti tiek saistīts ar politiku, taču vienlaikus mēs redzam, ka daudzus gadus ir uzvarējuši tiešām spēcīgi mākslinieki ar dziesmām, kas izceļas raibajā Eirovīzijas pūlī. Tā, piemēram, septiņkārtējai uzvarētājai Īrijai no 2014. līdz 2017. gadam nebija izdevies tikt tālāk par pusfinālu, kamēr Portugāle ar džeza balādi “Amor pelos dois” pēc sešiem gadu desmitiem ilgušiem mēģinājumiem pirmo reizi uzvarēja šajā konkursā 2017. gadā.

Mācība? Esiet gatavi atšķirties no saviem konkurentiem. Konkurences vidē ir jābūt gatavam izcelties, lai jūs tiktu pamanīts. Jūs noteikti neatceraties visus Eirovīzijas uzvarētājus, bet noteikti atminaties iespaidīgo Lordu šovu vai Austrijas bārdaino dīvu.

Runājiet ar auditoriju viņiem saprotamā valodā!

Ja klienti nesaprot jūsu piedāvājumu, produktu vai pakalpojumu, maz ticams, ka viņi ar jums sadarbosies. Ir ļoti svarīgi, lai jūs runātu ar auditoriju valodā, ko viņi sapratīs. Tā arī Eirovīzijā gadu gaitā visveiksmīgākās bijušas dziesmas, kas uzrunājušas plašu publiku. Lielākā daļa no uzvarētājiem ir dziedājuši savu dziesmu angļu valodā. Vienlaikus pēdējos gados uzvaras laurus plūkušas valstis, kas nav baidījušās dziedāt savā valodā, kā, piemēram, Itālija un nule uzvarējusī Ukraina, kas nozīmē, ka tās vēstījums bijis pietiekami skaidrs.

Esiet autentiski!

Jums nav jāmēģina izpatikt visiem cilvēkiem, tā vietā fokusējaties uz to, kas jums padodas. Piemēram, Rumānija uz Eirovīziju savulaik nosūtīja dziesmu “Yodel It”. Tajā tika apvienota pietiekami pieklājīga skripta stila popdziesma ar diezgan traku jodelēšanu, lai gan galvenā problēma bija tā, ka jodelēšana Rumānijā nav lieta, un Eirovīzijas skatītāji uz to neuzķērās.

Mācība? Neesi tas, kas tu neesi!

Esiet neaizmirstami!

Dziesmas, kas uzvar Eirovīzijā, parasti ir lipīgās vai vismaz neaizmirstamas. Ņemot vērā, ka māksliniekam ir tikai trīs minūtes, lai visa Eiropa nobalsotu par viņu, ir ļoti svarīgi, lai viņi izdomātu kaut ko neaizmirstamu. Aleksandra Ribaka dziesma “Fairytale”, kas uzvarēja 2009. gadā, aizvien ir viena no aizraujošākajām dziesmām, ko būsiet dzirdējuši. Skaidrs, ka veiksmes atslēga ir neaizmirstamība.

Arī veids, kā jūs prezentējat savu vēstījumu, var palīdzēt kļūt neaizmirtamiem. Mans Zelmerlow’s “Heroes”, iespējams, nebija labākā dziesma 2015. gada konkursā, taču tai palīdzēja uzvarēt pārsteidzošs iestudējums. Un arī jau iepriekš pieminētie Lordi 2006. gadā sasniedza rekordaugstu punktu skaitu, valkājot sejas maskas un dziedot hārdroka himnu. Arī Izraēlas Nettas dziesma “Toy”, iespējams, nemaz nav tik lipīga, taču jūs to atcerēsieties pēc cāļu skaņām, spilgtu iestudējumu un to, ka viņai uz skatuves pievienojas simtiem japāņu laimīgo kaķu.

Laiks ir izšķirošs!

Nav jēgas uzsākt sociālo mediju kampaņu nakts vidū, ja vēlaties, lai tā kļūtu izplatīta. Svarīgs ir ne tikai neaizmirstams vēstījums, bet arī spēt īstajā laikā sazināties ar auditoriju.

Katrs no pēdējiem uzvarētājiem šovā ir ierindojies 10. vietā vai zemāk. Tā kā publikas balsojumam ir liela nozīme Eirovīzijas iznākumā, dziesmai ir bijusi ļoti svarīga vēlētāju apziņa. Tas pats attiecas uz jūsu ziņojumu — pārliecinieties, ka tas ir jūsu klienta prātā brīdī, kad viņš sasniedz aicinājumu uz darbību.

Foto: EUB