Pēdējo gadu laikā mārketings ir mainījies līdz ar notikumiem pasaulē – tradicionālie standarti un noteikumi, kas iepriekš noteica attiecības ar klientiem, ir attīstījušies un galvenokārt kļuvuši digitāli. Patērētāji ir mainījuši savu uzvedību un izvēles, un lai nodrošinātu, ka tie neatpaliek, uzņēmumiem ir jāpielāgojas un ātri. Bet kā tirgotāji var piesaistīt klientus un veicināt labāku zīmola lojalitāti, neskatoties uz strauji mainīgo tirgu?
Kad cilvēki runā par klimata pārmaiņām, viņi bieži izmanto vardes metaforu. Proti, ja ūdens temperatūra paaugstinās lēni, varde vienkārši to nepamana, kamēr nav par vēlu. Un tik tiešām pirms Covid-19 pandēmijas, ļoti iespējams, ka daudzi uzņēmumi nebūtu pietiekami ātri digitalizējuši. Piemēram, visiem zināmā “Wolt Disney” kompānija bija diezgan apmierināta ar ienākumiem, ko tā guva no kinoteātriem, un, ja nebūtu Covid pandēmija, diez vai pieprasījums pēc tās online satura pieaugtu, bet, lūk, 2021. gada sākumā uzņēmums jau pārsniedza 100 miljonu abonentu robežu, krietni apsteidzot sākotnējo 2024./2025. gada mērķi. Un šādas pārmaiņas var redzēt miljoniem uzņēmumu visā pasaulē, jo Covid-19 digitālo transformāciju padarīja par izdzīvošanas jautājumu.
Klientu mijiedarbības digitalizācija visā pasaulē pieauga ievērojamos tempos – pirmo reizi tik daudzas klientu mijiedarbības un uzņēmumu piedāvātie produkti ir digitāli vai daļēji digitāli. Digitālā evolūcija ir klāt, un uzņēmumi, kas lēnām sāka darboties, atpaliek no saviem konkurentiem.
Tā, piemēram, Dienvidaustrumāzijas lielākā budžeta aviokompānija “AirAsia” izmantoja pandēmiju kā iespēju pilnībā pārveidot savu biznesu ar mērķi kļūt digitāliem. Tāpēc viņi izveidoja sociālo tīklu ceļotājiem savā galvenajā lietotnē, kur varēja veikt pārtikas piegādes, izmantot braucienu un ceļojumu rezervēšanas pakalpojumus. Tagad viņi redz labāku iesaistīšanos nekā pirmspandēmijas līmenī.
Ar fokusu, inovācijām, radošumu un uzlabotu sociālo pieredzi – jebkura organizācija var gūt šāda veida panākumus.
“AirAsia” panākumi nebija saistīti tikai ar sociālā tīkla izveidi un cerībām uz labāko – viņi uzsvēra klientu pieredzi un kopienu. Pozitīva klientu pieredze ir būtiska, jo tā palīdz palielināt klientu iesaisti, lojalitāti, apmierinātību un nodrošina labākas atsauksmes. Pētījumi liecina, ka aptuveni 86% pircēju maksās vairāk par labāku klientu pieredzi. Tā kā klienti alkst savienojumu un sociālās mijiedarbības, sociālo funkciju pievienošana platformām, piemēram, ziņojumapmaiņa lietotnē, grupas tērzēšana, sociālā plūsma un video, ir efektīvs veids, kā garantēt lielisku klientu pieredzi.
Neapšaubāmi kā sociālām būtnēm mums ir jābūt daļai no grupas, kurā jūtamies novērtēti. Un kāds ir labāks veids, kā izmantot mūsu sociālo būtību, ja ne integrējot lietojumprogrammā labākas sociālās funkcijas? Ieviešot tādas funkcijas kā sociālās plūsmas, grupas un profili, zīmoli var izveidot lietotņu kopienas un ļaut lietotājiem izteikties un sazināties ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem.
Galu galā ikviens gūst labumu no šīs kolektīvās sociālās iesaistīšanās. Zīmolu lietotāji ir uzmanīgāki un veicina labāku lietotņu iesaisti un mijiedarbību. Šāda veida kopienas arī veicina uzticības veidošana starp lietotājiem, jo lietotāji lietotāju radīto saturu uzskata par autentiskāku un vērtīgāku nekā vēstījumi, kas nāk tieši no zīmola. Turklāt spēcīgas kopienas palīdz uzņēmumiem iegūt jaunus dalībniekus, kā rezultātā samazinās klientu piesaistīšanas izmaksas. Tāpēc ir nepieciešams maksimāli izmantot savas digitālās kopienas iespējas, jo īpaši saistībā ar zīmolu un produktu mārketinga pasākumiem pēc pandēmijas. Tiešsaistes kopienas ir nākotne
Daudzi cilvēki tagad izmanto lielāku sociālo platformu, piemēram, “Facebook” un “Instagram”, taču zīmoli, kas pilnībā pieturas pie šīm tradicionālajām platformām, visticamāk, tērē daudz par reklāmām, taču, kad zīmoli veido kopienai piederošu platformu, tie rada klientu uzticības līmeni, kas palielina pārdošanas apjomu. Turklāt zīmoli iegūst lojālus klientus, un tas, savukārt, palīdz piesaistīt vairāk kopienas locekļu.
Ar sociālo mediju klātbūtni vien vairs nepietiek, lai veicinātu zīmola lojalitāti un klientu iesaistīšanos. Tāpēc zīmola lietotņu kopienas izveide ir būtiska jebkuram zīmolam, kas vēlas nodrošināt panākumus jaunajā digitālajā ekonomikā pēc pandēmijas.