Personalizēti piedāvājumi, personalizēti e-pasti un personalizētas atlaides – ikviens uzņēmums zina to, cik svarīgi ir koncentrēties uz klientu personalizāciju. Nereti gan ar to rodas problēmas, jo uzrunāt klientus personiskā līmenī nemaz nav tik vienkārši, kā varētu šķist. Taču nedrīkst aizmirst, ka personalizēšana ir izaugsmes un stabilas klientu pieredzes pamatakmens.
Lūk, pieci izplatītākie trūkumiem, no kuriem vajadzētu izvairīties:
Kļūdaini vai neregulāri dati
Visizplatītākā un acīmredzamākā kļūda ir datu kļūda. Kaut kas, kam vajadzētu izveidot saikni ar klientiem, var noiet greizi un likt domāt, ka šīm uzņēmumam savi klienti nemaz nerūp.
Datu kļūdas biežāk rodas kļūdainu datu dēļ vai dēļ tā, ka trūkst svarīgas informācijas, pat tādas lietas kā klienta vārds. Pirms pāriet uz personalizācijas pasauli, koncentrējies uz datu vākšanu un pārvaldīšanu. Uzņēmumiem šodien ir pieejams vairāk klientu datu nekā jebkad agrāk, taču viņiem tas jāuzglabā un jāanalizē tā, lai tas veicinātu personalizāciju.
Neatjaunināta personalizācijas stratēģija
Visi personalizācijas centieni ir pastāvīgi jānovērtē un jāatjaunina, taču pārāk daudzi uzņēmumi nokļūst slazdā, kad turpina izmantot vienu un to pašu stratēģiju. Ņemot vērā tehnoloģiju atjaunināšanas ātrumu un klientu tendenču un prasību maiņu, uzņēmumiem ir jāizveido mērogojama personalizācijas stratēģija, kas savieno uzņēmumu ar klientiem.
Izmantojiet klientu datus, lai veicinātu personalizēšanu, bet arī kā atgriezenisko saiti, lai uzzinātu, kas darbojas un kas nē. Pastāvīga personalizēšanas stratēģijas atjaunināšana nodrošina saikni ar klientiem ar jaunu saturu un idejām.
Personalizēšana virspusējā līmenī
Personalizēšana ir vairāk nekā tikai minēšana, ko, jūsuprāt, klienti vēlas iegādāties. Virspusēju pieņēmumu izdarīšana par klientiem, balstoties tikai uz dažiem faktoriem, var novest pie nepareiziem personalizācijas centieniem. Piemēram, tas, ka klientei ir tipisks reproduktīvais vecums, nenozīmē, ka viņai ir ģimene, tāpat kā ne visi vīrieši ir futbola un alus cienītāji.
Visefektīvākie personalizācijas centieni ir balstīti uz patiesu klientu izpratni, nevis viendimensionālu pieņēmumu izdarīšanu par viņiem, pamatojoties uz ierobežotiem datiem. Tā vietā, lai paļautos tikai uz demogrāfiju, koncentrējieties uz visdažādākajiem uzvedības datiem. Izmantojiet daudzdimensionālu segmentāciju, kas ietver daudzus demogrāfiskos, ģeogrāfiskos un uzvedības faktorus, lai uzzinātu klientus ar pareizajiem ziņojumiem.
Nepietiekami izmantotas tehnoloģijas iespējas
Personalizēšanai jāšķērso visi klientu pieredzes kanāli, nevis jāaprobežojas ar vienu metodi saziņai ar klientiem. Klientam var būt lieliska personalizēta pieredze, izmantojot lietotni, taču, ja personalizēšana neturpinās visos citos kanālus, tostarp tālruni, personalizācijas centieni neizdodas.
Tā, piemēram, citi uzņēmumi ir atjauninājuši tikai daļu no savām tehnoloģijām, atstājot citas sistēmas novecojušas un nespējušas tikt galā ar mūsdienu pielāgošanas centieniem. Lai gan lielākā daļa uzņēmumu uzskata, ka personalizēšana ir izšķiroša viņu panākumiem, gandrīz puse uzskata, ka IT barjeras un mantotās tehnoloģijas ir galvenie šķēršļi viņu personalizācijas stratēģijām.
Risinājums ir padziļināta digitālā pārveidošana, it īpaši attiecībā uz personalizācijas tehnoloģijām.
Pārāk personalizēts saturs
Lielākā daļa klientu sagaida un novērtē personalizāciju. Bet viņi arī nevēlas, lai uzņēmumi šķērsotu robežu ar pārāk daudz ar bailēm saistītu pielāgošanu. Tas, ka jums ir daudz klientu datu, nenozīmē, ka jums tas viss ir jāizmanto. Pārāk personalizēts saturs vai ieteikumi var aizkavēt klientus un likt viņiem justies kā nepārtraukti vērotiem un sekojamiem.
Koncentrējieties uz personalizētas mijiedarbības kvalitāti, nevis uz daudzumu un vienmēr uzturiet profesionālas attiecības starp savu zīmolu un klientiem.
Kopumā jāņem vērā tas, ka veiksmīgai personalizēšanai ir nepieciešams līdzsvars starp stratēģiju, taktiku, tehnoloģijām un prasmēm