Veiktspēja un produktivitāte jau sen ir bijusi uzņēmējdarbības galvenais mērķis, it īpaši mārketinga nozarē, kur komanda vienmēr cenšas paveikt vairāk, labāk, ātrāk un ar mazākām izmaksām. Bet kā to patiesi sasniegt? It īpaši pasaulē, kur inovāciju tempi turpina paātrināties?
Laba komanda ir veiksmes atslēga jebkurā uzņēmumā, bet kā izveidot veiksmīgu un motivētu mārketinga komandu?
Eksperti daudz runā par to, ka nepieciešams pieņemt darbā līdzīgi domājošus cilvēkus, ar kuriem ir viegli sazināties un ar kuriem var paveikt darbu ātri un bez konfliktiem. Bet ne vienmēr šādus cilvēkus iespējams atrast, līdz ar to patiesībā jāskatās uz to, kas ilgtermiņā var ietekmēt uzņēmuma panākumus. Un tā ir emocionālā labklājība, kas uzskatāma par vienu no vērtīgas darbavietas stūrakmeņiem.
Emocionālā labklājība nozīmē, ka darbinieki jūtas droši un ir pilnvaroti dalīties pretrunīgi vērtētās idejās vai pretrunīgos viedokļos. Šī spēja iedrošināt un pieņemt dažādus viedokļus, iesaistīties cieņpilnā konfliktā ir vieta, kur rodas jaunas idejas.
Tas nozīmē, ka uzņēmējiem nepārtraukti ir jādomā, kā rūpēties par savu darbinieku emocionālo veselību un labklājību lielos uzņēmumos, kā būt sociāli atbildīgam un vienlaikus rūpēties par saviem darbiniekiem?
Bet kā vadītāji var celt emocionālās labklājības līmeni? Tas var būt sarežģīti, ja lielākajai daļai uzņēmumu ir stingri iesakņojusies kultūra, kas galvenokārt koncentrējas uz produktivitāti. Bet pirmais solis, tāpat kā ar daudzām izmaiņu iniciatīvām, ir novērtēt jūsu pašreizējo atrašanās vietu. Ir svarīgi novērtēt organizatoriskās vērtības un padomāt par to, kuri no tiem nodrošina nepieciešamos enkurus pārmaiņu periodā un kuri jūs vienkārši gremdē.
Lai izveidotu patiesi spēcīgu un emocionāli labu komandu, visiem ir jānosaka stiprās, vājās puses un to, kā komanda var strādāt kopā, lai pilnveidotos. Šajā posmā ir svarīgi, lai visi komandas locekļi justos droši, sniedzot godīgu atgriezenisko saiti, kas nozīmē vienlīdzīgu un daudzveidīgu spēles iespēju nodrošināšanu.
Protams, visa tā pamatā, sākot no novērtēšanas, kur jūs pašlaik atrodaties, līdz ideju izskaidrošanai, kur vēlaties nokļūt, ir spēja klausīties.
Tas, iespējams, ir vissvarīgākais elements, lai nodrošinātu, ka darbinieki jūtas novērtēti un iekļauti. Viņiem jājūt, ka viņiem ir balss.
Pandēmijas laikā visā pasaulē pēkšņi galvenā uzmanība tika pievērsta emocionālajai labklājībai. Tagad līderiem ir pienākums turpināt šo ceļu. Ieguldījumi komandu emocionālajā labklājībā radīs ne tikai iesaistītus darbiniekus, kuriem būs ietekme uz uzņēmuma panākumiem, bet arī palīdzēs nākotnē apliecināt jūsu organizāciju.