Pēdējos gados būtiski pieaudzis dezinformācijas apjoms informatīvajā telpā. Ar dezinformāciju, īpaši pandēmijas laikā, visticamāk, ir saskāries ikviens no mums, līdz ar to sociālās saziņas kompānija “Facebook” uzsākusi vēl aktīvāku cīņu pret tiešsaistes dezinformāciju.
“Facebook” ir pievērsies veidiem, kā informēt cilvēkus, ja viņi mijiedarbojas ar viltus saturu, kuru par tādu atzinis faktu pārbaudītājs. Facebook Inc. paziņojis, ka veiks “stingrākas” darbības pret cilvēkiem, kuri platformā atkārtoti dalās ar dezinformāciju.
“Mēs esam stingrāk rīkojušies pret lapām, grupām, Instagram kontiem un domēniem, kas dalās ar dezinformāciju, un tagad mēs paplašinām dažus no šiem centieniem, iekļaujot sodus arī atsevišķiem “Facebook” kontiem,” paudis uzņēmums.
Skaidrojot lietotājiem jaunos noteikumus, iekļauts arī paziņojums, ka cilvēkiem, kuri atkārtoti dalās ar nepatiesu informāciju, ziņu plūsmā ziņas var tikt pārvietotas zemāk, tāpēc citi cilvēki tos redzēs mazāk.
“Facebook” paziņojis, ka samazinās ziņu izplatīšanu ziņu plūsmā no lietotāja konta, ja tas bieži kopīgos saturu, kuru viens no uzņēmuma faktu pārbaudes partneriem ir atzīmējis kā nepatiesu.
“Neatkarīgi no tā, vai tas ir viltus vai maldinošs saturs par COVID-19, klimata pārmaiņām, vēlēšanām vai citām tēmām, mēs darīs visu, lai mazāk cilvēku redz mūsu lietotnēs nepatiesu informāciju,” pausts “Facebook” paziņojumā.
Šī gada sākumā “Facebook” paziņoja, ka no oktobra līdz decembrim ir noņēmis 1,3 miljardus viltotu kontu saistībā ar dezinformācijas izplatīšanu.