Strauju atpazīstamību pasaulē un arī Latvijā iemantojis sociālais tīkls “Clubhouse”, kas, gluži kā citi, piedāvā iespējas veikt konferences zvanus, kā arī pieslēgties citu lietotāju sarunām reāllaikā. Atšķirībā no citiem sociālajiem tīkliem, “Clubhouse” biedroties nevar kurš katrs – tikai tie, kuri saņēmuši īpašu ielūgumu.
Kas padara “Clubhouse” atšķirīgu no citiem sociālajiem tīkliem? “Clubhouse” savieno cilvēkus, izmantojot audio tērzēšanu, nevis tiešos ziņojumus, statusa atjauninājumus, fotoattēlus un videoklipus, kas raksturīgi citām sociālo tīklu platformām. Vēl unikālu to dara fakts, ka “Clubhouse” var uzsākt lietot tikai ar ielūgumu, bet katram cilvēkam ir iespēja ielūgt vien divas personas.
Kamēr nesenā paziņojumā šī sociālā tīkla radītāji informēja, ka viņu 2021. gada mērķis ir pabeigt programmas “beta” stadiju, lai viņi varētu “atvērt “Clubhouse” visai pasaulei”, arī mārketinga speciālisti jau sākuši apsvērt, kā viņi savā labā varētu izmantot šo jauno vietni.
Vispirms padomāsim par to, kas “Clubhouse” padara unikālu? Daļa atbildes slēpjas audio ziņojumos – tas ir kā svaiga gaisa malks tiem cilvēkiem, kuri savu ikdienu pavada, sazinoties, izmantojot ziņojumus un tālummaiņas zvanus, kā arī ritinot fotoattēlu un video atjauninājumus sociālajos tīklos.
Vienlaikus “Clubhouse” ir tik lipīgs, ka cilvēki, kuri pierakstās “Clubhouse”, turpina tur atgriezties. Tas ir vairāk nekā sociālo tīklu lietotne, tas ir kopienas veidošanas rīks, un ir skaidrs, ka tā nākotnei tic gan investori, gan ietekmētāji, gan lietotāji.
Ne tikai uzņēmēji pierakstās, lai tērzētu ar saviem sekotājiem, bet arī pasaulē ietekmīgas personas un tādas slavenības kā Īlons Masks, Serēna Viljamsa, Dreiks un citi. Platformai, kas ir tikai gadu veca, tas ir iespaidīgs varoņdarbs.
“Clubhouse” mudina attīstīties arī citus sociālos tīklus. Pēc New York Times ziņām, Facebook jau būvē līdzīgu produktu, lai konkurētu ar “Clubhouse.”
Kā uzņēmumi var maksimāli izmantot “Clubhouse”?
Ja vēl neesat sācis sarunas “Clubhouse”, tagad ir īstais laiks, jo interese par to ir pašā plaukumā un lietotnes lietotāju skaits strauji pieaug. Tā ir iespēja izveidot platformu, kur jūs varam pievienot līdzīgi domājošus jūsu zīmola sekotājus.
Jūs varat izveidot savu grupu un koncentrēties uz sekotāju iegūšanu. Aiciniet uz sarunu kompetentus savas jomas speciālistus – jo populārāks ir diskusijas rīkotājs, jo ir garantēts lielāks klausītāju skaits.
“Clubhouse” ir lielisks vieta autentiskai saziņai, taču tā nav piemērota pārdošanas sarunām vai video, attēlu, rakstu kopīgošanai. Tā vietā jūs varat reģistrēt vairākus ar jūsu klubiem saistītus domēna vārdus, lai izveidotu klātbūtni ārpus lietotnes, kur ieinteresētie sekotāji varētu uzzināt vairāk un turpināt iesaistīties jūsu zīmolā.
Kad esat izveidojis savus domēnus un sakārtojis savus līdzautorus un auditorijas, ir pienācis laiks organizēt sarunu ar galvenajiem talantiem, kas pārstāv jūsu zīmolu. Galvenais ir aktīvi piedalīties un dalīties zināšanās un pieredzē, nevis uz pārdošanu vērstā saturā.
Jāatceras, ka “Clubhouse” ir sarunu platforma, tāpēc mārketingā ir jāturpina koncentrēties uz sarunu, nevis uz reklāmu.
Koncentrējieties uz to, lai saturs būtu autentisks, informatīvs un noderīgs. Piešķiriet savai sarunai vērtību, izmantojot ne tikai jūsu produktu vai pakalpojumu piesaukšanu.
“Clubhouse” ir iespēja zīmoliem sazināties ar klientiem. Īpaši laikā, kad esam bijuši attālāki nekā jebkad agrāk, tādas lietotnes kā “Clubhouse”, kas veicina reālu saikni un kopienas veidošanu, būs atslēga uzplaukumam 2021. gadā un pēc tam.