Efektīva komunikācijas izveidošana starp uzņēmējiem un žurnālistiem ir būtiska, lai organizācija sasniegtu nospraustos mērķus. Sabiedrisko attiecību kampaņu plānošana un vadīšana ir kļuvusi par vienu no svarīgākajiem punktiem uzņēmuma ceļā uz panākumiem. Sociālie tīkli mūsdienās ir mainījuši PR un mediju mijiedarbību – saziņa kļuvusi ātrāka un attiecības starp uzņēmumu un žurnālistiem – daudz ciešākas.
PR speciālistiem šajā laikā ir ļoti būtiski izprast visefektīvākos saziņas veidus ar plašsaziņas līdzekļiem, un apzināties, ka sociālie mediji būtiski atvieglo attiecību veidošanu starp uzņēmumu un žurnālistiem. Milzum daudz PR ekspertu izmanto sociālos medijus kā galveno platformu attiecību veidošanai ar plašsaziņas līdzekļiem.
Apsveriet šos padomus, kā sazināties ar plašsaziņas līdzekļu profesionāļiem sociālo mediju platformās:
Iesaistot žurnālistu savā saturā
Ļoti iespējams, ka Twitter vietnē atradīsiet daudzus mediju un žurnālistu kontaktus, ar kuriem vēlaties sazināties. Kad to izdarīsit, sekojiet viņiem un iesaistieties viņu savos tvītos, bet tikai tad, ja jums ir kaut kas vērtīgs, ko pievienot vai pateikt.
Sazinieties ar žurnālistiem sociālajos tīklos
Neatkarīgi no tā, vai zvanāt pa tālruni vai sūtāt e-pastus, viens no labākajiem veidiem, kā sazināties ar žurnālistiem, ir izmantot sociālos tīklus, nosūtot viņiem interesantu ziņu par sevi, kas varētu būt interesanta arī to auditorijai.
Personalizēšana ir panākumu atslēga. Žurnālisti novērtē unikālu, personalizētu saziņu, kas parāda, ka pievēršat uzmanību un kritiski domājat par šo tēmu.
Dalieties ar atbilstošu savas nozares saturu
Vēl viens lielisks veids, kā nodrošināt, lai žurnālisti paturētu prātā jūsu zīmolu, ir dalīties ar atbilstošu jūsu nozares saturu. Šis papildu solis ne tikai palielina jūsu uzticamību kā vērtīga resursa, bet arī dod žurnālistiem iespēju mijiedarboties ar jums, padarot daudz ticamāku, ka viņi atspoguļos svarīgus stāstus, kas notiek ap jums.
Kā sabiedrisko attiecību profesionālis jūs saprotat, cik svarīgi ir uzturēt attiecības ar medijiem, un, sazinoties ar žurnālistiem, ietekmētājiem un medijiem sociālajos medijos, jūs varat paplašināt savas profesionālās attiecības ārpus tikai paziņojuma presei.
Meklējiet savienojuma punktus viņu plūsmā
Meklējiet lietas, kas jums ir kopīgas ar žurnālistiem. Viens veids, kā to izdarīt, ir pārbaudīt viņu ziņas emuāros un dažādās sociālo mediju platformās, un izmantot tās, lai uzsāktu personalizētu sarunu.
Vienlaikus ņemiet vērā – ja vēlaties izveidot spēcīgus saziņas līdzekļus, ir svarīgi nodrošināt, lai jūsu attiecības vienmēr būtu pieklājīgas un profesionālas.
Sazinieties dabiski
Sociālie mediji parasti ir nejaušāka saziņas platforma nekā citi kanāli, tāpēc tērzēšana ar sociālo mediju starpniecību dabiskākā veidā ir pieņemama un, iespējams, vēlama.
Tomēr jums jābūt uzmanīgam, lai jūs neteiktu nepiemērotas lietas, kas varētu aizskart jūsu plašsaziņas līdzekļu kontaktus. Lai izvairītos no šādas situācijas, veltiet laiku tam, lai izpētītu, kā žurnālists mijiedarbojas sociālajos tīklos.
Turieties pie atbilstošām platformām
Lai gan daži cilvēki var nepiekrist tam, ka jums nevajadzētu mēģināt sazināties ar plašsaziņas līdzekļu cilvēkiem Facebook vai Instagram, daudzi sabiedrisko attiecību eksperti uzskata, ka šajās platformās ir mazāk iespēju gūt panākumus, jo viņi var šķērsot žurnālistu personīgo dzīvi. Attiecību veidošanā ir svarīgi ievērot noteiktas robežas un izvairīties no viņu personīgās dzīves pārtraukšanas, ja vien viņi īpaši neliecina jums sazināties ar viņiem šajās platformās.
Dalieties ar žurnālistu darbu
Lielisks veids, kā izrādīt patiesu atzinību par žurnālista darbu, ar kuru jūs cerat sazināties, ir būt dāsnam, daloties ar viņu darbu savos sociālo mediju kanālos.
Jebkurā laikā, kad redzat, ka žurnālists, ar kuru vēlaties izveidot attiecības, ir ievietojis jaunu rakstu, kopīgojiet to ar savu sociālo tīklu. Ziņā norādiet, kas jums patika šajā rakstā, un iemeslus, kāpēc citiem tas jālasa.
Sazinieties ar savu personīgo kontu.
Sazinoties ar plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem, vienmēr izmantojiet savu personīgo kontu, nevis uzņēmuma vai zīmola kontu. Tas ir svarīgi, lai izveidotu uzticību, lai jūs varētu izveidot stabilas attiecības.
Cilvēki dod priekšroku mijiedarbībai ar citiem cilvēkiem, nevis vispārīgām e-pasta adresēm vai firmas kontiem.