Aizvadītais gads daudziem uzņēmumiem ir bijis izaicinājumiem pilns un dažas uzņēmējdarbības tendences, kas aizsākās pērn, turpināsies arī šogad. Lai gan daudziem atkopšanās no krīzes var aizņemt kādu laiku, zīmoliem joprojām ir svarīgi sagatavot spēcīgu mārketinga stratēģiju, pamatojoties uz patērētāju tendencēm.
Ieskatīsimies trīs sociālo mediju tendencēs, kuras mārketinga profesionāļiem noteikti vajadzētu izmantot un iestrādāt savā mārketinga stratēģijā.
Laiks izcelt sociāli nozīmīgus jautājumus
Patērētāji šodien ir sociāli informētāki nekā jebkad agrāk. Dažādas paaudzes aktīvi iesaistās sarunās par sociālajiem jautājumiem, piemēram, garīgo veselību, vienlīdzību, izglītību un klimata pārmaiņām. Viņi apzināti meklē zīmolus ar sociālajām vērtībām, kas atbilst viņu vērtībām, vienlaikus izvairoties no zīmoliem, kas tādi nav.
Zīmoliem ir jāsaprot, ka viņiem ir jāpievēršas vairāk vērtībām, ko viņi nes. Pamatojoties uz Forbes veikto aptauju, 88% patērētāju vēlas atbalstīt zīmolus, kuru sociālie iemesli ir saskaņoti ar viņu produktu/pakalpojumu.
2020. gadā pandēmija negatīvi ietekmēja cilvēkus visā pasaulē. Tas kopā ar citiem nozīmīgiem notikumiem 2020. gadā noveda pie tā, ka patērētāji runāja par jautājumiem, kas šodien ietekmē sabiedrību.
Sarunas par šiem jautājumiem, visticamāk, turpināsies arī 2021. gadā, it īpaši sociālajos medijos. Tādējādi zīmoliem regulāri jāiesaistās diskusijās par tēmām, kas patērētājiem ir svarīgākas, vienlaikus nodrošinot, ka tie aktīvi rada pozitīvu sociālo ietekmi.
Digitālās dezinformācijas pieaugums
Lai gan “viltus ziņu” problēma pēdējos gados ir nomocījusi sociālos medijus, 2020. gadā šī problēma tika izvirzīta priekšplānā COVID-19 pandēmijas dēļ.
Šādas dezinformācijas izplatīšanās var izraisīt nopietnas sekas. Tā, piemēram, laikā no 2020. gada sākuma līdz 2020. gada maijam Singapūrā tika atklāti apmēram 40 viltotu ziņu gadījumi, kas saistīti ar COVID-19, un tas Singapūras valdībai lika aktivizēt aizsardzību no tiešsaistes maldiem un manipulācijām, lai ierobežotu nepatiesas informācijas izplatīšanos.
Ņemot vērā digitālās dezinformācijas pieaugumu, 2021. gadā galvenie sociālo mediju kanāli spēs aktīvi rīkoties, lai ierobežotu šo tendenci, izmantojot tādus līdzekļus kā sociālā satura marķēšana, kas tiek uzskatīta par neprecīzu vai maldinošu. Tādēļ zīmoliem jāpievērš uzmanību arī ziņām par sevi, nodrošināt, ka publiskajā telpā neizskan neprecīzas ziņas par viņu zīmolu.
Uzņēmumiem vajadzētu arī praktizēt zīmola uzraudzību, lai atklātu viltus ziņu gadījumus, kas saistīti ar viņu zīmolu, un jārisina problēma, pirms tā kļūst par pilnīgu PR krīzi.
Sarunu mārketings
Sarunu mārketings ir saistīts ar klientu piesaisti un attiecību veidošanu, izmantojot personalizētu saturu. Mūsdienās zīmoli vairs nevar vienkārši izlikt ziņas un cerēt uz labāko. Arvien vairāk ir nepieciešams zīmoliem izveidot divpusēju sarunu ar patērētājiem un sazināties ar viņiem par jautājumiem, kas viņiem ir vissvarīgākie. Īpaši krīzes laikā pārdošana vairs nav patērētāju prioritāte. Drīzāk patiesa iesaistīšanās un attiecību veidošana ir galvenie faktori, lai izveidotu stabilu klientu pieredzes stratēģiju.