Šodien sporta apģērbu milzis “adidas” pievienojas globālajai “Fur Free Retailer” programmai, veidojot uzņēmuma nākotni bez kažokādām. Lai gan “adidas” pašlaik netirgo kažokādu izstrādājumus, šodienas apņemšanās neatgriezeniski atteikties no kažokādām pierāda zīmola stingro nostāju dzīvnieku labturības jomā.
“adidas” kā viens no lielākajiem sporta apģērbu zīmoliem pasaulē rāda piemēru, lai vairāk zīmolu pārietu uz dzīvniekiem draudzīgām alternatīvām. “Dzīvnieku brīvība” kopā ar “Fur Free Alliance” priecājas sveikt “adidas” kā 1500. apģērbu ražotāju, kas pievienojies “Fur Free Retailer” programmai un atbalsta dzīvnieku labturību.
“”adidas” virza ilgtspējības tēmu visās produktu klāsta kategorijās, kā arī visā savā uzņēmējdarbības procesā. Jau kopš 2018. gada mēs izmantojam tikai kokvilnu, kas iegūta ilgtspējīgākā ceļā, no 2024. gada izmantosim tikai pārstrādātu poliesteru, un šogad laidīsim klajā pirmos skriešanas apavus, kas radīti, lai tiktu pārstrādāti. Tāpat pieaug vegānisko produktu skaits, kas rotāti ar trim svītrām; piemēram, kopš pagājušā gada populārie klasiskā Stan Smith un Superstar dizaina ielas apavi ir pieejami vegāniskā versijā. Pilnīga atteikšanās no kažokādām vēl skaidrāk parāda mūsu apņemšanos meklēt aizvien vairāk jaunus veidus, kā izmantot ilgtspējīgus izejmateriālus,” saka Frenks Henke, “adidas” vecākais viceprezidents ilgtspējas jautājumos.
“Pievienojoties “Fur Free Retailer” programmai, “adidas” apņemas veidot nākotni bez kažokādām. Mēs esam īpaši gandarīti, ka “adidas” turpina paplašināt savu vegānisko produktu klāstu. Labākais veids, kā novērst dzīvnieku ciešanas ilgtermiņā, ir arvien vairāk pāriet uz alternatīvām, kas nav dzīvnieku izcelsmes,” norāda Tomass Pietšs, “FOUR PAWS” savvaļas dzīvnieku un kažokādu eksperts.
“Mēs patiesi priecājamies sveikt “adidas” kā 1500. zīmolu, kas pievienojies mūsu “Fur Free Retailer” programmai. Lēmums atteikties no kažokādām pauž nevien līdzcietību, bet arī tālredzību. Mūsdienu patērētāji atbalsta modes zīmolus, kam rūp dzīvnieki un vide, un “adidas” pāreja uz ilgtspējīgākiem izejmateriāliem padara uzņēmumu par līderi šajā jomā,” apgalvo Brigita Oele, “Fur Free Alliance” programmu vadītāja.
“adidas” apņemšanās ir nozīmīgs pavērsiens “Fur Free Retailer” programmai, kas darbojas vairāk nekā 25 valstīs visā pasaulē un aktīvi atbalsta notiekošo masveida atteikšanos no kažokādām, ko apņemas starptautiskie modes zīmoli, tostarp Prada, Gucci, Zara, H&M un daudzi citi.
Attieksme pret kažokādām mainās visā pasaulē, jo bažas par dzīvnieku labturību turpina pieaugt. Iepriekšējo gadu laikā vairāk nekā desmit Eiropas valstu ir ieviesušas kažokādu ražošanas aizliegumus, tai skaitā Norvēģija, Beļģija un Nīderlande, un Kalifornijas štatā ASV ir aizliegta kažokādu tirdzniecība.