Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Gemius laiž klajā jaunu interneta kampaņu monitoringa rīku – AdReal

AdReal ļauj gūt pilnu ainu par interneta reklāmas kampaņām Latvijā PC vidē!

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius no šodienas Latvijas tirgū piedāvā jaunu interneta reklāmas kampaņu monitoringa rīku AdReal, kas ļauj gūt pilnu ainu par interneta reklāmas kampaņām Latvijā PC vidē. Šobrīd katru dienu sistēmā ienāk aptuveni 100 000 displeja un 6 000 video reklāmas.

No šodienas, 1. februāra, Latvijā oficiāli palaists interneta reklāmas monitoringa rīks Gemius Adreal. Tas ļauj atlasīt un analizēt tirgū esošo reklāmdevēju tiešsaistes kampaņas un digitālās stratēģijas, pamatojoties uz to displeja un video reklāmām, kuras interneta lietotājus sasniedz dažādos medijos (portāli, sociālās vietnes, video atskaņotāji u.c.) PC vidē. Oficiālie dati pieejami sākot ar 2021. gada 1. janvāri, taču sistēmā pieejami arī plaši vēsturiskie dati sākot ar 2020. gada jūliju.

AdReal pieejams plašs iespēju klāsts, kādā iespējams analizēt reklāmas kampaņas un to materiālus – sākot no datiem par katru kampaņas vizuālo materiālu (video vai baneri) atsevišķi, līdz ar plašu statistiku par kampaņām kopumā, kā arī nozares kopējajiem rādītājiem. Sistēmā pieejami tādi kritēriji kā Real Users, ekspozīciju skaits, reklāmas materiāla redzamība ekrānā (viability), frekvence, sasniedzamība (Reach) konkrētā mērķa grupā u.c. Dati par reklāmām sistēmā pieejami jau nākamajā dienā, un tos iespējams analizēt dažādos laika griezumos – dienas, nedēļas un mēneša griezumā, kā arī brīvi izvēlētos periodos. Sistēma ļauj izvērtēt katra reklāmas kanāla efektivitāti un tā ietekmi auditorijas sasniedzamības veicināšanā (Reach building).

Gemius AdReal sistēmā katru dienu tiek apstrādāti ap 4 miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 100 000 jaunas displeja un 6 000 video reklāmas. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs – telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.

Pētījuma pamatā ir aptuveni 3800 interneta lietotāju liels panelis mēnesī (2500 panelistu dienā) vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem – reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas savās interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas iedarbību uz lietotāju. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.

Latvija ir pirmā Baltijas valsts, kur ir ieviests AdReal tiešsaistes reklāmas monitorings. Šobrīd rīks pieejams jau 9 valstīs, tostarp Polijā, Vācijā, Francijā, Ungārijā, Rumānijā, Turcijā, Krievijā un Ukrainā, un ir plaši izmantots reklāmdevēju un reklāmas aģentūru vidū.

AdReal metodoloģija ir starptautiski atzīta un godalgota ar IAB Research pētījumu balvām vairākās kategorijās.