Mārketinga aģentūras “Cambridge Analytica” datu skandāls būtiski ietekmējis sociālā tīkla “Facebook” izmantošanas paradumus. Reklāmdevēji nav samazinājuši savus izdevumus un, saskaņā ar jauno aptauju, lielākā daļa lietotāju joprojām turpina lietot “Facebook”, tomēr gandrīz puse ir mainījusi savas konfidencialitātes iestatījumus.
Aptauja, kas veikta aprīļa beigās, rāda, ka aptuveni 74 % izmanto “Facebook” vismaz reizi dienā, un līdzīgs procents to lieto biežāk (26%), vai arī nav mainījuši savus sociālā tīkla lietošanas paradumus (49 %).
Aptuveni 23 % atzīmējusi, ka izmanto “Facebook” mazāk, savukārt 4% norādījuši, ka pārtraukuši to lietot, bet vēl viens 1% atzinis, ka izdzēsis savu “Facebook” kontu.
Savā nesenajā peļņas paziņojumā “Facebook” paziņoja, ka aktīvie lietotāji katru gadu pieauga par 13 procentiem, sasniedzot 1,45 miljardus. Ik mēneša aktīvie lietotāji sasniedza 2,2 miljardus, kas arī ir par 13 procentiem vairāk nekā pērn.
Atbildot uz jautājumu: “Vai jūs esat informēts par saviem pašreizējiem konfidencialitātes iestatījumiem Facebook?” “Reuters / Ipsos” veiktās aptaujas respondenti lielākoties atbildēja, ka jā (74%), savukārt 16 % norādīja nav informēti par tiem.
Apmēram 78 procenti teica, ka zina, kā mainīt savus “Facebook” konfidencialitātes iestatījumus, savukārt 22 procenti atbildēja ar “nē” vai “nezina”. Savukārt 44 procenti norādīja, ka viņi patiesībā nesen ir mainījuši savu Privātuma iestatījumus, savukārt 56 procenti teica, ka nav.
Aptaujas parasti atklāj interesantu ainu, kad runa ir par sociālo mediju privātumu. Arī šis pētījums parāda kaut ko līdzīgu, jo cilvēki mēģina kontrolēt datu konfidencialitāti, bet vienlaikus pieņemt to, ka nevar pilnībā situāciju mainīt. Iespējams, tieši ir netiešā atzīšanas, ka cilvēki zina, ka pārdod savus datus par bezmaksas piekļuvi “Facebook”.
Kā zināms, Lielbritānijas firmai “Cambridge Analytica” nodoti vismaz 87 miljoni lietotāju dati, kuri izmantoti arī ASV prezidenta vēlēšanu kampaņā.