Skotu alus darītava „BrewDog” publiski dalījusies ar visām tās 126 alus receptēm, aicinot iesaistīties tā saucamajā mājas alus sabiedrībā, vienlaikus norādot, ka tās korporatīvajiem konkurentiem nav tādas reputācijas, lai veiksmīgi kopētu viņu produktus.
Kompānija savā blogā izvietojusies savu ražoto alu receptes, aicinot „kopējiet tās, saraujiet tos gabalos, pielāgojot tos, bet visvairāk – izbaudiet tos!”. Tāpat cilvēki tiek aicināti sociālajos medijos dalīties ar pašbrūvēto mājas alu.
Tiek uzskatīts, ka alus darītava nākusi klajā ar savdabīgu mārketinga kampaņu, kura kalpo kā atgādinājums tam, ka alus darītava ir mājas alus dibinātāji. Vienlaikus runa ir par sadarbību un atgādinājumu tam, cik daudz partneru slavenajai skotu alus darītavai ir. Ja paskatās uz receptēm, tās ietver sadarbību arī ar citām alus darītavām un tagad mājas alus sabiedrība arī var kļūt par daļu no sabiedrotajiem.
Uzņēmums gan nav noraizējies par saviem konkurentiem, kas varētu nozagt viņu receptes, jo „BrewDog” tiek uzskatīts par kompāniju ar unikālām alu ražošanas spējām un spēcīgu zīmolu reputāciju. Kā skaidro “MarketingWeek” mārketinga eksperte Sāra Varmana, ja kāds var atkārtot viņu alu, tad veiksmi viņiem!
Kamēr zīmols neplāno nekādas globāla mēroga mārketinga aktivitātes saistībā ar publiskotajām receptēm, tas ir uzsācis vairākas mājas alu iniciatīvas nakotnē, aicinot publiskās vietās brūvēt mājas alu kopā ar kompānijas ekspertiem. Tāpat tuvākā mēneša laikā plānots pārdod mājas alus komplektus tiešsaistē.
Mājas alus ir kļuvis par būtisku sastāvdaļu alu zīmoliem, piemēram, Nīderlandes alus gigants „Heineken” ir uzsācis reklamēt mājas alus brūvēšanas iekārtu SUB, kas ļaus patērētajiem ieliet glāzēs Heineken, Affligem, Desperados un vairākas citas „Heineken” alus versijas viņu pašu mājās.
Foto:Smabs Sputzer/https://www.flickr.com/photos/10413717@N08//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/