Bārbija, ikoniskā lelle, kas jau sen savā virzienā saņem ievērojamu kritiku par viņas neiespējamām proporcijām, nu, izskatīsies mazliet reālāka.
ASV rotaļlietu ražošanas gigants “Mattel” atklāja žurnālam “Time”, ka Bārbijai tagad būs pieejams trīs jaunas ķermeņa formas – “petite” (maza), “tall” (gara) un “curvy” (formīga).
We proudly add three new body types to our line. Meet the new dolls. https://t.co/JDeqzI59nX #TheDollEvolves pic.twitter.com/IJVcVhfPkL
— Barbie (@Barbie) January 28, 2016
“Ieviešot līnijā lielāku daudzveidību, Bārbijas piedāvās meitenēm izvēli, kas labāk atspoguļo mūsdienu pasauli. Jaunā, 2016. gada “Barbie Fashionistas” kolekcija ietvers 4 ķermeņa tipus, 7 ādas toņus, 18 acu krāsas, 18 frizūras un neskaitāmus modes aksesuārus,” uzņēmums raksta savā tīmekļa vietnē.
Jaunie papildinājumi, ko pārdod kā daļu no “Fashionistas” līnijas, un kurus būs iespējams iepriekš pasūtīt “Mattel” mājaslapā, gan “nenostums malā” oriģinālo Bārbiju, kura joprojām dominē plauktos un lielākoties pārdošanā, kā arī joprojām paliek uzņēmuma bestsellers.
Bez tā, ka Bārbija ir rotaļlieta, tā ir kļuvusi par sieviešu kultūras atainotāju un stereotipisku sinonīmu vārdam “neīsts”, kas ir aizskāris “Mattel” mārketinga departamentu jau gadiem. Cīņā ar šo kritiku, lai atainotu sieviešu tiesības un sevis pieņemšanu, ko veiksmīgi īsteno arī tādi zīmoli kā “Dove” un “Always”, “Mattel” jaunā stratēģija tiek atzīta par vienu no veiksmīgākajiem mārketinga lēmumiem.
Bārbija debitēja 1059. gadā kā sportiska Kalifornijas meitene ar neskaidri reālistiskām proporcijām, bet gadu gaitā ir pārvērtusies pārmērīgi tievā, niecīgi ģērbtā modes ikonā, kas saniknoja daudzas sievietes, un bija feminisma un sevis pieņemšanas kustību apspriestākais objekts.
Saskaņā ar kritiku, “Mattel” jau sen ir centies virzīt lelli, lai tā kļūtu iedvesmojošāka, vai, vismaz, daudzveidīgāka, piemēram, 2012. gadā atklājot līniju “Es varu būt Bārbija-prezidente”, kā arī ar Bārbijām zinātniecēm un uzņēmējām, lai attēlotu feminisma uzskatus.
A video posted by TIME Magazine (@time) on