Dānijā uzsākta reklāmas kampaņa, lai prometētu diētisko sodas dzērienu Coca-Cola Life, taču to ieraudzīt spēj vien 10 % no visiem iedzīvotājiem, jo tā radīta cilvēkiem, kas slimo ar daltonismu.
Centrālais vēstījums ir paslēpts aiz brūni – zaļa zīmējuma, un cilvēki, kas nespēj atšķirt dažas krāsas, aiz tā var saskatīt vārdu Life (Dzīve). Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika noskaidrots, ka neparasto vēstījumu spējuši uztvert 17 % respondentu vecumā no 10 līdz 60 gadiem.
Iepriekš interneta vidē lielu popularitāti guva attēls ar kleitu, kas izraisīja diskusijas par attēlā redzamajām krāsām. Daži bija pārliecināti, ka kleitas audums ir zili – melns, savukārt citam šķita, ka attēlā redzamās krāsas ir balta un zelta. Krāsu uztveres atšķirība ir skaidrojama ar cilvēku maņas orgānu atšķirīgo pieredzi un attīstību.
Special @CocaColaLife campaign can only be read by color-blind people https://t.co/yYwqn34Z8u #AIGAtogether @adweek pic.twitter.com/E5fJmTc6ju
— AIGA (@AIGAdesign) December 23, 2015
Foto: Steve Snodgrass/https://www.flickr.com/photos/stevensnodgrass//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/