Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Pasažieru vilciena divdomīgā akcija atraisa radošo domāšanu

#kodarivilciena

AS Pasažieru vilciens nesen ir nācis klajā ar atraktīvu kampaņu, kas mudina pasažierus, braucot vilcienā, atrast laiku sev. Šīs aktivitātes mērķis ir likt cilvēkiem citādi paskatīties uz ierasto braucienu vilcienā, akcentējot laiku, ko ikviens pasažieris var izmantot, lai paveiktu sev svarīgas lietas. Pārvadātājs aicina izteikt savu viedokli par to, ko var darīt vilcienā, kā arī iemūžināt šo aktivitāti fotoattēlā un darīties ar to sociālajos tīklos, pievienojot mirkļbirku #kodarivilciena. Tas arī ir visu pārpratumu cēlonis.

Mirkļbirka #ko dari vilciena (Ko dari vilcienā?) pati par sevi ir labi saprotama un tiešām aicina padalīties ar lietām, kuras var efektīvi veikt, braucot vilcienā, taču, tā kā braucienā pasažieriem ir arī daudz brīva laika radošu domu ģenerēšanai, kādam ienācis prātā šo formulējumu pārfrāzēt, kā rezultātā radās, nu jau lielu popularitāti ieguvusī, mirkļbirka #kod ari vilciena (Kod arī vilcienā!). Tā kā sabiedrībā ātri izplatās humoristiski projekti, bildes ar šādu mirkļbirku ir pārņēmušas sociālos tīklus.

Šis gadījums ir pierādījums tam, ka plānojot mārketinga kampaņu, ir kritiski jāizvērtē tās saturs un paustais vēstījums. Ir jāizvairās no viegli transformējamiem, divdomīgiem formulējumiem (ja vien tas nav mērķis), jo pretējā gadījumā draudzīga sabiedriskā akcija var pārvērsties par pilnīgu “balagānu”. Taču nevar noliegt, ka arī šī ir sava veida publicitāte, kas, domājams, ir pat vērienīgāka, nekā sākotnēji plānots. Cits jautājums – kādu iespaidu tā atstāj uz kompānijas tēlu.

“Šīs kampaņas vienīgie ieguvēji ir AS Pasažieru vilciens reklāmas un PR nodaļu vadītāji un darbinieki, kuriem, pateicoties šīm aktivitātēm, būs klāts greznāks Ziemassvētku galds. Saprotiet to kā vēlaties,” lūgts novērtēt šo kampaņu izteicās Alberts Jodis.

Protams, šāda sabiedrības nostājā atspoguļo arī cilvēku tieksmi visu pārspīlēt, un pavērst to sev vēlamā gaismā. Cilvēkus, iespējams, pat neieinteresētu šī akcija, ja tā netiktu transformēta tik komiskā veidolā, tādēļ rodas jautājums – ko sabiedrība patiesībā vēlas?

Sīkāk par akciju: http://www.pv.lv/lv/ko_dari_vilciena/