Mārketinga kampaņu saturiskajai vērtībai ir uzstādīta augsta latiņa, tādēļ, lai patiesi uzrunātu cilvēkus, nepietiek tikai ar labu ideju – ir jāatrod trāpīgākie izteiksmes līdzekļi tās īstenošanai. Radītajam produktam ir, pirmkārt, jābūt baudāmam un jāskar sabiedrībā aktuālas tēmas, lai ikviens šajā darbā varētu saskatīt sevi. Ir jāatrod balanss starp sava produkta vai idejas virzīšanu un to, kas varētu uzrunāt sabiedrības vairākumu.
Labs risinājums šāda mērķa sasniegšanai ir māksliniecisku izteiksmes līdzekļu ietveršana mārketinga kampaņā, kas paspilgtinās tās vēstījumu un piešķirs kampaņai citu vērtību. Mūsdienās vairs nevienam neinteresē ar komerciju piesātinātas reklāmas, tieši pretēji – tās atgrūž. Cilvēki vēlas saņemt neuzbāzīgu vēstījumu, kas ne tikai akcentē produktu vai viedokli, bet sniedz ko vairāk.
Nesenais protests pret dzīvnieku izmantošanu cirkā radīja lielu ažiotāžu cilvēku vidū, taču, kā pierādījies, šāda veida protesti spēj radīt pārejošu efektu – steidzīgie garāmgājēji, dodoties mājās pēc nogurdinošas darba dienas, ierauga kārtējo streiku, un daži pat neatrod laiku apstāties un iedziļināties šajā problēmā, savukārt radoši pasniegta kampaņa piesaista uzmanību vismaz ar to, ka tā ir neparasta parādība ikdienišķajā pilsētvidē.
Protams, šo akciju nevarētu salīdzināt ar kāda produkta vai pakalpojuma virzīšanu, taču arī šai kampaņai ir kāds mērķis – likt cilvēkiem aizdomāties par to, vai tiešām dzīvnieku sāpes un bailes ir tā vērtas, lai mēs vai mūsu bērni izklaidētos.
Pat tik nopietniem tematiem ir nepieciešama sava veida virzīšana, jo tas, ka neliela cilvēku grupa uztraucas par dzīvnieku drošību, situāciju globālā mērogā nemainīs – par to ir jārunā un jāpārliecina arī citi, un šeit par starpnieku var kalpot māksla.
Foto: Caroline Ozzy/https://www.flickr.com/photos/carolozzy//https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/