Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Lielbritānija plāno ierobežot kaitīgo pārtikas produktu reklāmu

Reklāmas aizliegšana interneta vidē

Lielbritānijas varas iestādes plāno ierobežot saldumu, čipsu un gāzēto dzērienu reklāmu. Kaitīgo pārtikas produktu ražotājiem būs aizliegts izvietot reklāmu internetā – sociālajos tīklos un videospēlēs, kā arī nedrīkstēs reklāmās attēlot multfilmu personāžus.

Jauno likumprojektu izstrādā Lielbritānijas reklāmas standartu komiteja (ASA). Ideja par šādu aizliegumu radās, pamatojoties uz pārmērīgo bērnu un pusaudžu aptaukošanos. Pēc nacionālo ekspertu datiem spriežot, sākumskolā liekā svara problēmas ir 20,8 % zēnu un 17,3 % meiteņu.

Produktu reklāma, kuru saturā ir paaugstināts cukura un tauku līmenis, no Lielbritānijas televīzijas izzuda jau 2009. gadā, taču trauksmi izraisīja tas, ka zīmoli iemācījušies sasniegt savu mērķauditoriju interneta resursos. Piemēram, tādi brendi kā Sunny D, Oreo un Chewits jauno patērētāju uzmanības pievēršanai izmanto animācijas filmu varoņus vai online spēles.

Food and Drink Federation, kurā ietilpst tādi lieli pārtikas produktu ražotāji kā Coca Cola un Nestlé jau tagad atbalsta šo lēmumu, un paziņoja, ka no jaunā gada pārstās reklamēt kaitīgos saldumus un uzkodas bērniem, kas jaunāki par 16 gadiem. Multfilmu varoņus būs atļauts vizualizēt tikai uz saldumu iepakojumiem.

Lielbritānijas valdība neizslēdz vēl stingrāku noteikumu ieviešanu.

Arī Krievijā šobrīd tiek izskatīts jautājums par kaitīgo pārtikas produktu reklāmas aizliegšanu. Projekts, kas pazīstams kā fast food reklāmas aizliegums, var stāties spēkā jau šī gada decembrī.

Avots: sostav.ru/http://www.sostav.ru/publication/britanskie-brendy-gotovyatsya-k-zapretu-reklamy-vrednoj-edy-19878.html
Foto: Jeffrey/https://www.flickr.com/photos/brainware3000//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/