Pirmie svētku rotājumi un noformējumi, patīkamā mandarīnu un piparkūku smarža, tradicionālās svētku reklāmas, krāšņās virtenes pilsētu laukumos – tas viss liecina, ka straujiem soļiem tuvojas Ziemassvētki, kas uzņēmumiem nozīmē korporatīvo dāvanu laiku! Korporatīvās dāvanas piederas pie uzņēmuma darbības un ar tām tiek stiprināta ne tikai saikne starp klientiem un sadarbības partneriem, bet arī kalpo par patīkamu veidu kā atgādināt par sevi, vienlaikus ceļot zīmola vērtību.
Daudzas organizācijas ir paradušās sūtīt sezonas apsveikumus un dāvanas klientiem/ biznesa partneriem, lai pateiktos par veiksmīgo uzņēmējdarbību. Tomēr der atcerēties, ka lai atspoguļotu savu zīmolu īpašā gaismā, nepieciešams rūpīgi pārdomāt dažādas detaļas, tostarp pievērsties kartiņu dizainam un dāvanu izvēlei.
Jūs varat izmantot Ziemassvētku dāvanas un kartītes kā daļu no savas komunikācijas stratēģijas, pats galvenais, lai tajos būtu nolasāms vēstījums. Šāda žesta būtība ir daudz vairāk par paldies pateikšanu, tā jūs varat nemanāmi atgādināt klientiem par perspektīvām un biznesa partneriem par to, kāpēc jūsu bizness ir tik īpašs, reklamējot savus produktus un pakalpojumus. Tādā veidā jūsu dāvanas un apsveikumi kļūst par daļu no jūsu attiecībām ar klientiem un biznesa partneriem, ceļot jūsu zīmola vērtību.
Tomēr kā izvēlēties labāko?
Pirmkārt, izvairieties no zemu vērtību produktiem, piemēram, firmas pildspalvām un burtnīcām – tās, protams, ir jaukas, tomēr vairāk piemērotas konferencēm. Dāvanai ir jābūt tādai, lai tā tiktu izmantota visu atlikušo gadu. Piemēram, skaista piezīmju grāmatiņa ar jūsu logo un pārliecinošu vai asprātīgu ziņu iekšpusē diez vai sēdēs atvilknē neizmantota.
Jūs varat izmantot ko neparastu, kas iepriecinās klientus un pierādīs jūsu rūpes par klientiem. Šeit prātā nāk Kanādas aviosabiedrības “WestJet” pārsteigums klientiem. Lidsabiedrība pirms reisa aptaujāja klientus par to, kādas dāvanas viņi vēlētos saņemt Ziemassvētkos. Galamērķī pasažierus sagaidīja skaisti ietītas dāvaniņas aviokompānijas korporatīvajās krāsās. Pasažieri bija ne tikai laimīgi un pārsteigti, bet arīdzan atzina, ka atcerēsies šo pieredzi uz visiem laikiem, kas savukārt atstāj pozitīvu iespaidu uz uzņēmuma tēlu. Vēlāk aviokompānijas video ar pārsteigtajiem klientiem tika izvietots gan tradicionālajos, gan sociālajos medijus, parūpējoties par to, ka šis laipnais žests sasniedz pēc iespējas vairāk cilvēku, un pat tie, kuri nelidoja liktenīgajā reisā, aviokompāniju nekavējoties asociēja ar kaut ko patīkamu un īpašu.
Lai gan lielāka daļa uzņēmumu nevar būt spējīgi uz ļoti ekstravagantu dāvināšanas rīcību, kā, piemēram, aviosabiedrība “WestJet”, atliek vien atbildēt radoši uz jautājumu, kas ir tas, kas sniegs jūsu klientiem smaidu un liks jums izcelties, vienlaikus pastiprinot savu zīmola vērtību?
Patīkamās dāvanas vienmēr ir tās, kas izveidotas personīgi un liecina, ka esat gan veltījuši laiku, domājot par dāvanas saņēmēju, gan likuši lietā savu fantāziju. Tomēr, ja laika ir mazāk, lieti noder dažādi svētku laika našķi, tējas, gaumīgi iesaiņots medus u.c. Ārvalstu partneri savukārt priecāsies par gaumīgām precēm ar latviskiem zīmju rakstiem – krūzītēm, svecēm utt. Diezgan oriģināls veids var būt arī elektroniskās kartiņās, kuras ļauj realizēt daudz oriģinālas idejas, vienlaikus radot asociācijas ar jūsu uzņēmumu.
Katrā ziņā, lai arī kuru dāvanu jūs izvēloties, svarīgi, lai tā saņēmējam atgādinātu par jums un jūsu zīmolu. Laika līdz Ziemassvētkiem vēl ir gana, tāpēc nebaidīties mainīt tradīcijas un izdomāt, kā šogad pārsteigt klientus un sadarbības partnerus ar oriģinālām korporatīvajām dāvanām! Neaizmirstiet, ka radot svētku sajūtu un patīkamas emocijas saviem klientiem un biznesa partneriem, jūs nodrošināsiet to, ka jūsu uzņēmumu atcerēsies un novērtēs!
Foto: Janet Ramsden/https://www.flickr.com/photos/ramsd///https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/