Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Patriotu nedēļa – tendence, kas stiprina identitāti

Kādu vēstījumu nes sarkanbaltsarkanās lentītes?

Novembris ir latviešu identitātes un pašapziņas stiprināšanas mēnesis, kas liek izvērtēt savu attieksmi pret valsti, dzimteni un tās vērtībām. “Lāčplēša diena” jeb datums, kas simbolizē Latvijas valsts armijas uzvaru pār Bermonta karaspēku, iezīmē patriotu nedēļas sākumu, kas ik gadu vizualizējas Latvijas katoga lentītēs, ko latvieši piesprauž pie saviem mēteļiem. Šī identitātes, latviskuma un cieņas zīme patiesi saviļņo, atgādinot, ka, lai arī kāda realitāte ikdienā pārņem valsti, ir īpaši mirkļi, kas aizēno nedienas un vieno tautu. Taču, vai ikviens, kas lepni nes šo zīmi, ir patiess Latvijas patriots, vai tomēr šī ir tendence, kas “ierauj” arī tos, kam Latvija ir vienkārši dzīvesvieta ?

Mārketings pārņem pasauli ar savu neapšaubāmo ietekmi uz cilvēku prātiem. Ejot gar veikalu skatlogiem, lasot ikdienas presi, skatoties ierastās televīzijas pārraides, mēs veidojam savu pasaules uztveri un dažreiz pat neapzināmies, ka šī ārējās vides iedarbība spēj patiesi mūs mainīt. Tas atspoguļojas arī tik personiskā tematā kā patriotisms.

Sākoties patriotu nedēļai, lentītes ar Latvijas karoga printu ir sastopamas ik uz soļa – mūs aicina tās piespraust, paužot cieņu valstij un tās varoņiem, taču, piespraužot šo zīmi, mēs nespējam iemiesot arī visu to, ko tā sevī nes, ja tā nav mūsu būtība. Mārketinga radītajā pasaulē ārējā čaula bieži vien aizēno patieso saturu un jēgu, kuru nav iespējams izzināt caur taustāmām lietām. Šī tendence ir vērtējama divējādi – no vienas puses to varētu saukt par liekulību, taču, varbūt, vairāk dzirdot, izzinot un iesaistoties valsts nozīmīgajos brīžu godināšanā, mainīsies arī mūsu uztvere, un nākamreiz, spraužot pie mēteļa karodziņu, mēs tajā iemiesosim pavisam citu jēgu.

Mārketinga mērķis ir iepazīstināt, virzīt, pārliecināt, taču katra paša ziņā ir izvērtēt, vai tas, ko mums piedāvā, ir mums nepieciešams un atbilst mūsu pasaules uztverei. Svarīgākais ir būt patiesam un neatbalstīt tendences, kas neatspoguļo mūsu būtību – pretējā gadījumā tam vispār nav nozīmes, un jūs pieņemat svešu identitāti.

Vai lentīte, kas rotājas uz jūsu mēteļa, ir mārketinga kampaņas rezultāts vai patiesas bijības simbols?

Foto: Valsts policija/https://www.flickr.com/photos/valstspolicija//creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/