Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Valoda – viena no svarīgākajām reklāmas sastāvdaļām

Kā reklāmas audiālais noformējums var ietekmēt tās saturu

Pat reklāmas, kas izraisa negatīvu uzmanību, ir labākas par reklāmām, kas neizsauc nekādu reakciju, neskatoties uz to, vai uzņēmuma auditorija ir šaura niša vai tūkstošiem konkurentu liela. Vairums reklāmdevēju savās reklāmās izmanto līdzīgas, “novazātas” frāzes un aicinājumus uz rīcību, tālāk reklāmām “samaisoties vienā katlā”. Tāpēc ir jāsaprot, ka aizraujošas garantijas, un jā, pat burvju frāze “Par brīvu!” nepiesaistīs potenciālos klientus bez labi piemērotas valodas.

Lai gan mārketinga kampaņu vizuālie aspekti tās efektivitātē spēlē milzīgu lomu, izvēlēties pareizo toni un vārdus jūsu reklāmas saturā ir vēl būtiskāk, lai demonstrētu savu biznesu un tā unikalitāti.

Jūsu biznesa stratēģija nevar būt atšķirīga, ja jūsu reklāmas saturs ir pielāgota versija jau iepriekš dzirdētiem saukļiem. Ikvienam reklāmdevējam ir jāsaprot, ka reklāmu spēja izraisīt emocionalitāti, kas cilvēkiem tā patīk, lielākoties rodas no audiovizuālā veida, kā tā tiek pasniegta, tādēļ zemāk ir minēti pieci padomi, kā izcelties mūžīgi drūmo un vienmuļo solījumu gūzmā.

Reklāma nedrīkst būt pārpildīta ar tehnisku informāciju

Sniegt aizņemtiem patērētājiem pārāk lielu informācijas daudzumu ir viena no galvenajām kļūdām, ko uzņēmums izdara rakstot reklāmas saturu. Iemesls, kādēļ tas tiek darīts, ir tāds, ka to uzskata par pieredzes un zināšanu attēlošanu. Tomēr, nodrošinot klausītājiem pārāk daudz datus un jēdzienus, garām var tikt palaista galvenā ziņa. Telefonu tirgotāji varētu sniegt nebeidzamu informāciju par ierīces pikseļiem un procesoriem, taču tas, kas piesaista pircējus, ir fakti, ko viņi ar produktu var darīt, piemēram, ierakstīt tajā dziesmas, pārveidot fotogrāfijas vai ilgi pa to runāt, neizlādējoties akumulatoram.

Taču tai jāparāda, ka uzņēmums ir profesionāls

Pārāk ļoti attālinoties no tehniskiem sīkumiem, var rasties draudi saturam palikt neskaidram. Kāds, cerot iegādāties automašīnu, neuzticēsies aprakstam “Labākais automobilis, kas uzbūvēts!”, taču pircējs reaģēs uz kodolīgu aprakstu par tā īpašībām un spējām, pat ja pēc tam ir nepieciešams mazliet dziļāks paskaidrojums.

Reklāma drīkst apiet noteikumus

Lai gan noteikumos par skaidru komunikāciju valoda ir instruments, ko mākslinieki un reklāmdevēji izmanto, lai pierādītu savu pašizpausmi, nav jābaidās nepadoties gramatikas vai pareizrakstības likumiem, ja beigu beigās izdodas izveidot lipīgu saukli, kas piesaistīs klientus. Ar šo noteikumu gan ir jāapietās īpaši uzmanīgi, jo uzņēmuma izvēle pārkāpt gramatikas normas var tikt interpretēta kā kļūda, kas slikti atspoguļosies uz biznesu.

Uzņēmumam jāizvērtē savi produkti vai pakalpojumi, lai noteiktu, kāds balss tonis ir vispiemērotākais

Uzņēmumam ir ieteicams eksperimentēt starp zemu / formālu un maigu / aicinošu balss toni, lai saprastu, kas vislabāk atspoguļo to, ko tas piedāvā. Tiklīdz tiek izlemts par balss toni, tas ir jāsaglabā nemainīgs, neskatoties uz to, kāda metode tiek izmantota – sākot ar informatīvajām reklāmām par produktu un beidzot ar kodolīgām frāzēm pa radio.

Reklāmā var izveidot savu žargonu

Reklāmas var darīt vairāk, nekā mēģināt ievietot savu biznesu un tā produktus patērētāja pasaulē. Tās var aicināt patērētāju kļūt par daļu no šīs biznesa pasaules.

Attīstot savu konsekvento vārdu krājumu par produktiem vai pakalpojumiem, uzņēmums var gūt daudz lielāku atdevi no cilvēkiem, nekā vienkārši lūdzot veikt pirkumu un par to aizmirst. Kā piemēru var minēt saldumu un dzērienu tīklu “Coldstone Creamery”, kas saviem glāžu un trauciņu lielumiem ir izgudrojuši unikālus izmērus – “Like it!” (Patīk), “Love it!” (Dievinu) un “Gotta Have it!” (Jāiegādājas), kas ir atkāpe no visiem zināmajiem “mazs, vidējs, liels” izmēriem.

Kreatīva terminoloģija pierāda, ka biznesam ir spēcīga sava identitātes izjūta, kas palīdz auditorijai justies tieši tā pat.

Foto: Nan Palmero/https://www.flickr.com/photos/nanpalmero// https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/