“Logotips ir miris,” ja esat grafiskais dizaineris, noteikti būsiet dzirdējis šo no novārdzinātiem un demotivētiem kolēģiem. Speciālisti, kas nodarbojas ar zīmolu logotipu izstrādi, ir sākuši bažīties par to, vai logo vērtība ir tik pat nozīmīga kā agrāk.
Un šīs bažas ir pamatotas. Tradicionāli, logotipi ir bijuši statiski simboli, ko radīja kā zīmolu iemiesojumu. Atminieties amerikāņu grafiskā dizainera Saula Basa izstrādāto kompānijas “AT&T globe” logotipu vai Pola Randa “IBM” logo – toreiz tiem bija milzīga nozīme, taču mēs varētu strīdēties par to, vai tie bija zīmoli.
Vizuālā identitāte vairs nav orientēta uz logo.
Mūsdienu pasaulē logotipi nav zīmoli. Brends šodien sastāv no daudziem unikāliem identitātes elementiem (krāsas, tipogrāfijas, grafiskajiem elementiem, fotogrāfijas, balss intonācijas, ziņapmaiņas, reklāmas, iepakojuma, skaņu dizaina, džingliem, talismaniem un daudz kā cita), kas sintizējas, lai vēstītu vienotu stāstu un izveidotu vienotu pieredzi.
Varbūt logotips vairs nav pilnvērtīgs zīmola reprezentētājs, bet tam joprojām ir izšķiroša loma zīmola vizuālās identitātes veidošanā. Pat, iekļaujot visus pārējos vizuālās identitātes elementus, zīmols vienkārši nevarētu pastāvēt bez sava veida logo, kas apvieno visu šo kopumu zem viena vizuālā simbola.
Šodien logotipu iespējas ir plašākas kā jebkad agrāk. Attīstoties tehnoloģijām, zīmoli pilnveidojas digitālajā telpā, un logotipi vairs nav statiski un nedzīvi.
Vai logotipi ir patiešām izmiruši? Pazuduši? Es teiktu, ka nē – to loma un funkcijas ir attīstījušās. Logotips ir dzīvāks kā jebkad! Cilvēki ir patiesi ieinteresēti logotipu attīstībā.
Autors: Michael Preston/ http://www.creativebloq.com/logo-design/logo-dead-61515074
Foto: Bart Everson/ https://www.flickr.com/photos/editor/ / https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/