Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

2015. gada veiksmīgākās filmu mārketinga kampaņas

Cik lielu filmu panākumos spēlē mārketings?

Kopš veiksmes stāsta, ko filmas nozare piedzīvoja 1975. gadā ar trilleri „Žokļi”, filmu nozare ir mēģinājusi ik gadu pārsteigt skatītājus ar iespaidīgām pirmizrādēm. Filmu izdevēji iegulda vairākus simtus miljonus ASV dolāru, lai izlaistu vasaras sezonas gaidītākās kinolentes. Arī 2015. gada vasara nebija izņēmums un ar prognozētajiem 5 miljardiem ASV dolāru ienākumiem pirmizrādi piedzīvoja dažāda žanra mega filmas. Ņemot vērā iespaidīgos panākumus, rodas jautājums, cik lielu lomu Holivudas veiksmes stāstos spēlē mārketings?

Eksperti ir aplūkojuši trīs vasaras sezonas iespaidīgākās filmas – „Juras laikmeta pasaule”, „Pirmklasīgās 2” un „Trakais Makss: Skarbais ceļš”. Kādas bija iespaidīgāko grāvēju mārketinga stratēģijas?

Apokaliptiskais trilleris „Trakais Makss: Skarbais ceļš” bija viena no gaidītākajām filmām.  Franšīze, kas aizsākās pirms 30 gadiem, kļuva tik populāra, ka ieguva divas “Golden Globe” nominācijas, balvas par labāko attēlu, režisoru un kritiķu atzinību par labāko 2015. gada filmu. Filmas mārketinga pamatā bija feministu tēma un demonstrējot aktrisi Šarlīzu Teronu filmu plakātu centra kā skarbu karavīru tā iekaroja uzmanību vīriešu auditorijā – demonstrējot filmas reklāmu NBA basketbolu spēļu pārtaukumos tika iztērēti teju 1,4 miljoni ASV dolāru. Tāpat filma mērķtiecīgi darbojas sociālajos tīklos – piemēram, Facebook un Twitter, faniem tika uzdoti dažādi ar filmu saistīti jautājumi, kā arī viņi tika aicināti piedalīties konkursa, kuriem tiem bija jāuzzīmē, kā viņi iedomājas apokaliptisku pasauli.

Lai gan muzikālās komēdijas „Pirmklasīgās 2” pirmizrāde notika īsi pirms vasaras sākuma, tā jau ilgstoši izmantoja dažādus mārketinga trikus. Tā bija pirmā filma, kas savā mārketinga stratēģijā izmantoja Snapchat. Nopelnot vairak nekā 300,000 sekotājus, snapchat filma tika skatīta vairāk nekā 6 miljonus reižu. Filmas pirmizrādi bija iespējams redzēt arī video straumēšanas lietotnē iOS un Android.

Piedzīvojuma filma „Juras laikmeta pasaule”, kas ilgstoši dominēja ASV kinoteātros, uzrādījusi vērienīgus pārdošanas rezultātus. Tā kā jūnijā iznākušās kinolentes daļā notikumi norisinās 22 gadus pēc notikumiem filmā „Juras laikmeta parks” bija jau gaidāms, ka tas izsauks skatītāju interesi, tomēr uzteicams šajā gadījumā bija arī mārketings. Lai gan daži kritizēja „smago” filmas reklāmu, šoreiz tā nebija tik noteicoša kā filmas partnerība ar zīmoliem, piemēram, ar Mercedes-Benz palīdzību „Juras laikmeta pasaule” atdzīvojās tīmekļa vietnē, kas paredzēta kā virtuālais atrakciju parks, kas atspoguļo zīmolus, piemēram, Hilton Hotels un Margaritaville. Filmas stratēģija palīdzēja noslēpt ne tikai robežu starp fantāziju un realitāti, bet cilvēki varēja mijiedarboties ar filmu.

Eksperti sagaida, ka nākotnē kino industrija uzņemsies arvien vairāk interaktīvo filmu izplatīšanu kampaņās, īpašu uzsvaru liekot uz sociālajiem medijiem. Kā noskaidrots, apskatot arī citu filmu mārketingu stratēģijas, Snapchat izmantošana atstāj būtisku iespaidu uz tirdzniecības radītājiem, savukārt Twitter aizvien turpina darboties fanu labā – izplatot ne tikai spoilerus, bet arīdzan aicinot piedalīties filmu gaidīšanā.

Foto: Ben Sutherland/https://www.flickr.com/photos/bensutherland//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/